• Campania “O floare de colț pentru un prânz cald” a ajuns la cea de-a cincea ediție
  • În fiecare an, Ioana Hațegan vinde cam 5.000 de broșe, care asigură tot atâtea mese calde, pentru copiii nevoiași
  • Acum, campania se desfășoară sub formă de sms-uri, iar donatorii primesc o floare de colț virtuală
  • Poți trimite un sms, la 8835, cu mesajul “Floare de colț” și donezi 2 euro

Ai auzit de Poppy Campaign din Marea Britanie. Timp de o lună, toată lumea poartă o floare de mac în piept. Chiar și prințul William și ducesa Kate.

Este o campanie de strângere de fonduri, care a inspirat-o pe Ioana Hațegan. Ea este avocat, iar în timpul liber se implică în tot felul de proiecte umanitare. Doar că a înlocuit florile de mac cu flori de colț. Le oferă sub formă de broșe, iar în schimb, primește o donație de 10 lei. Exact de atât este nevoie pentru ca un copil să aibă o masă caldă.

Iar managerii marilor companii din Timișoara nu au rămas indiferenți.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Miodrag Hojda – PR Specialist – Continental Automotive: „Compania Continental s-a implicat încă de la începutul acestei campanii în promovarea ei în rândul angajaților noștri. În fiecare an, Fundația Hațegan aducea o cutie plină cu broșe, pentru a le oferi colegilor noștri în schimbul unei sume modice de bani, pentru a asigura un prânz cald pentru copiii care au nevoie. Anul trecut s-a adunat echivalentul a 700 de mese, anul precedent o sumă de asemenea, destul de ridicată“.

Ioana este președintele United Way România și, de 9 ani, organizează evenimente caritabile. A început cu Balul Vienez de la Timișoara, iar apoi s-a îndreptat către florile de colț. Acum însă, multe firme și-au închis porțile, iar angajații lucrează de acasă.

Ioana și-a dat imediat seama că asta nu e nepărat o piedică, ci o oportunitate. Ioana Hațegan – președinte United Way România: „Această reorientare, această reinventare ne oferă, sper eu, și multe oportunități. Dacă în anii trecuți, campania nostră era fizic limitată la regiunea de vest a țării, unde oricum am avut o emulație foarte importantă. Cele mai multe companii mari din regiune s-au alăturat acestei campanii, acum cred că avem o vocație de a merge național. Cu prietenii noștri de la Vodafone, am reușit să alocăm un număr cu patru cifre, la care se pot face acum donații de 2 euro, prin sms. Acest număr este 8835, cu textul «floare de colț».“

Nu uita – în România sunt 150.000 de copiii care se culcă flămânzi, în fiecare seară.