- APC: una din cinci măşti folosite de români sunt fashion
- APC: România a importat măşti de protecţie de 272 milioane de euro, în primele şase luni de pandemie
- Medic pneumolog: eficiente sunt măştile chirurcigale sau FFP2 şi FFP3
Dacă ţi se pare mai uşor să porţi o mască de protecţie colorată, strălucitoare sau cu tot felul de imprimeuri, ei bine, să ştii că eşti doar fashion. Nu şi protejat.
Gilda Popescu, medic pneumolog, spune că măştile fashion nu sunt eficiente când vine vorba de SARS-COV-2.
Gilda Popescu – medic pneumolog: „Dezavantajul acestor măşti este că structura nu este făcută de aşa manieră încât să împiedice trecerea particulelor cu diametrul mai mic de cinci microni şi ele nu pot fi dezinfectate.(…) Spălarea în sine, nu produce o dezinfecţie, o sterilizare a suprafeţelor.“
Erika Zlota este o adolescentă din Bucureşti care, nu doar poartă măşti fashion, ci le şi produce. Inspirată de pandemie, şi-a deschis un business cu astfel de produse pe care le creează chiar ea.
Erika Zlota – producător de măşti de protecţie fashion: „Masca este alcătuită din două straturi. Cel din exterior este textil. Cel din interior este dintr-un bumbac ecologic de acoperire. Noi vindem şi măşti cu filtru, şi fără. De obicei, lumea le cere cu filtru.“