• Blue Monday e cunoscută ca cea mai tristă zi din an.
  • Expresia a apărut în 2005 când era doar o strategie de marketing.
  • 6 din 10 angajați români spun că nu sunt deprimați de Blue Monday.

Cât de tristă e cea mai tristă zi din an? Metoda prin care companiile te încurajează să cumperi mai mult la început de an – „Blue Monday” – cea mai tristă zi din an e doar o strategie de marketing.

Expresia a apărut prima dată în 2005, când canalul britanic Sky Travel a lansat o campanie prin care își promova ofertele pentru vacanțe. A transformat oboseala oamenilor – acumulată de-a lungul sărbătorilor de iarnă – într-un motiv prin care să cheltuie banii – ca să se relaxeze. Metoda a fost preluată imediat de mai multe agenții de turism, iar azi aproape toate companiile se întrec în oferte.

Chiar dacă nu sunt imuni în fața cumpărăturilor, 6 din 10 români se mândresc că nu sunt deprimați azi, arată datele unui sondaj BestJobs. Cu toate astea, aproape jumătate dintre angajați se plâng că sărbătorile de iarnă i-au obosit atât de mult, încât nu și-au revenit nici până azi. Anul trecut, 40% dintre angajați și-au luat vacanță între Crăciun și Revelion, jumătate s-au mulțumit doar cu zilele libere de la stat, în timp ce un angajat din 10 a muncit non-stop.

Recomandări

TRUMP RESPINGE SONDAJELE
DIASPORA FACE DIFERENȚA
VIITORUL MOLDOVEI SE DECIDE
NOVO, CONTRA OBEZITĂȚII
SĂNĂTATE CU ORICE CHIP
UNDE MĂNÂNCI AZI?

Platformele de streaming au profitat și ele de cea mai tristă zi din an – ca să anunțe lista de seriale care revin cu un nou sezon anul acesta. Serialul sud-coreean „Squid Game” e pe listă – revine cu sezonul 2.

Americanii de la „Stranger Things” și „Emily in Paris” revin și ei pe Netflix. „The Crown” continuă cu sezonul 6 – asta după ce familia regală a fost în centrul atenției după documentarul și cartea lansate de prințului Harry, iar lista continuă.

Până o să ajungem să trăim în filmele altora, să ne bucurăm că următorul Blue Monday e abia peste un an.