• Elon Musk a fost neobișnuit de tăcut în legătură cu dispariția submarinului care s-a rătăcit în apropierea epavei Titanicului.
  • Compania care operează submarinul și-a exprimat pe Twitter aprecierea pentru serviciul Starlink al lui Musk, care le-a permis să acceseze internetul în timp ce căutau în Oceanul Atlantic de Nord.
  • Submarinul a dispărut luni, declanșând o căutare a navei înainte de a rămâne fără oxigen.

Elon Musk, directorul executiv al Twitter și SpaceX, a fost neobișnuit de tăcut în legătură cu dispariția submarinului care s-a rătăcit în apropierea epavei Titanicului, scrie The Independent.

Compania care operează submarinul, OceanGate Expeditions, și-a exprimat anterior pe Twitter aprecierea față de serviciul Starlink al lui Musk – furnizat prin intermediul SpaceX – care le-a permis să aibă acces la internet în timpul căutărilor în Oceanul Atlantic de Nord.

,,În ciuda faptului că ne aflăm în mijlocul Atlanticului de Nord, avem conexiunea la internet de care avem nevoie pentru ca operațiunile noastre de scufundare pe #Titanic să fie un succes – mulțumim @Starlink!”, a scris compania pe Twitter la începutul acestei luni.

Recomandări

SURSE: CIUCĂ DEMISIONEAZĂ
ALEGERI 2024
GEOANĂ RUPE TĂCEREA
VIAȚA DUPĂ EXIT POLL
MESAJUL LUI CIUCĂ
LASCONI ARE 18%

Luni au apărut informații potrivit cărora OceanGate Expeditions a pierdut contactul cu submarinul și cu pasagerii săi, ceea ce a declanșat un efort frenetic de căutare pentru a localiza vehiculul înainte ca sistemul de menținere a vieții să se termine.

Elon MusK, discret cu privire la dispariția submarinului Titanic

Turiștii pot plăti 250.000 de dolari pentru posibilitatea de a urca la bordul submarinului – care este o ambarcațiune ,,experimentală” – și pot vizita epava Titanicului, care s-a scufundat în 1912.

În prezent, nu există nicio dovadă care să sugereze că Starlink a jucat vreun rol în dispariția vasului.

David Pogue, care a vizitat submarinul și a realizat un reportaj despre navă pentru CBS News înainte de călătoria sa, a dezvăluit luni că nava a fost de fapt pierdută timp de aproximativ cinci ore în timp ce el realiza reportajul.

Pogue a declarat că se afla la bordul navei de comandă în momentul dispariției și a spus că echipajul a putut să trimită mesaje către personalul de sprijin în timpul celor cinci ore.

,,Pentru a fi clar, nu am fost pe submarin în acea zi – am fost pe navă la suprafață, în camera de comandă. Puteau totuși să trimită mesaje scurte către submarin, dar nu știau unde se află” , a scris el pe Twitter.

,,Ei au închis internetul de pe navă pentru a ne împiedica să scriem pe Twitter” , a scris el.

Când comentatorii l-au presat să explice de ce nu a raportat că OceanGate le-ar fi tăiat accesul la internet, Pogue a spus că firma le-a spus că au nevoie de toate canalele libere pentru urgențe. De asemenea, el a precizat că aventura submarinului a provocat discuții despre instalarea unei balize de localizare similare cu cele folosite de avioane, deși nu este clar dacă astfel de măsuri au fost luate vreodată.

Miliardarul, omul de afaceri și exploratorul britanic Hamish Harding se numără printre persoanele dispărute. El a împărtășit într-o postare pe rețelele sociale că a fost adus ca specialist de misiune pentru a ajuta la călătoria submarinului spre epavă.

Paul-Henri Nargeolet, un expert maritim francez, este, de asemenea, unul dintre cei dispăruți. El a făcut mai multe scufundări pentru a vizita epava Titanicului. El este director de cercetare subacvatică pentru RMS Titanic, Inc, o companie americană care deține drepturile de salvare a epavei.

Omul de afaceri britanic Shahzada Dawood și fiul său de 19 ani, Suleman Dawood, sunt, de asemenea, cunoscuți ca fiind la bordul submarinului, potrivit unei declarații făcute de Engro Corporation. Domnul Dawood este vicepreședinte al companiei. Familia Dawood provine din una dintre cele mai bogate familii din Pakistan.

Stockton Rush, directorul executiv al OceanGate Expeditions, se află, de asemenea, pe navă, potrivit companiei.

Paza de coastă americană a precizat marți, într-o declarație, că mai sunt mai puțin de 40 de ore de aer în navă, ceea ce reduce intervalul de timp pentru salvarea echipajului dispărut.

Navele Gărzii de Coastă și ale Marinei americane au continuat să caute nava de când aceasta a fost dată dispărută de OceanGate Expeditions.

David Lochridge, un pilot care a ajutat la testarea submarinului, susține că a fost concediat după ce a avertizat că este posibil ca nava să nu poată rezista presiunii din adâncurile oceanului, potrivit The New Republic. El susține că, atunci când și-a exprimat îngrijorarea că firma ar putea pune în pericol clienții săi, i s-au dat ,,10 minute pentru a-și goli imediat biroul” .

Citește și

Prima țară din fostul bloc comunist care legalizează căsătoriile homosexuale

Paza de coastă americană: „Eforturile de căutare nu au dat niciun rezultat”. Nava Titan mai are aproximativ 40 de ore de oxigen

Meghan Markle devine imaginea Dior? Ce scrie presa vs. reacția apropiaților ducesei de Sussex