• Comercianții se plâng că se confruntă cu un volum tot mai mare de retururi.
  • În SUA, 17% dintre cumpărăturile făcute în 2024 au fost returnate.
  • Două treimi dintre cumpărători comandă mai multe mărimi și culori și returnează.
  • Jumătate dintre cumpărători spun că fac mai mult de un retur pe lună.
  • Comercianții: procesarea unui retur costă cam 30% din valoarea unui produs.

Dar din dar se face…retur! În timp ce tot mai mulți dintre noi ne facem cumpărăturile online, comercianții se confruntă cu o nouă problemă: volumul tot mai mare de retururi.

Doar în Statele Unite, 17% dintre cumpărăturile făcute în 2024, în valoare de 890 de miliarde de dolari, au fost returnate – în creștere de la 743 de miliarde anul trecut.

Pentru că nu mai stau să probeze și să testeze produsele în magazinele fizice, două treimi dintre cumpărători comandă mai multe mărimi și culori și returnează apoi ce nu li se potrivește. Există și un termen pentru asta: bracketing.

Recomandări

POLONIA SPRIJINĂ UCRAINA
META PICĂ
PREZIDENȚIALELE RĂMÂN ANULATE
STARE DE URGENȚĂ ÎN MOLDOVA
CHINA SCHIMBĂ TACTICA
NOI LEGI ÎN IRAN

Mai mult, 69% recunosc că-și comandă haine pentru un eveniment anume, le poartă fără a tăia etichetele, după care le returnează. Aproape jumătate dintre cumpărători spun că fac mai mult de un retur pe lună. Comercianții se plâng că procesarea unui retur îi costă cam 30% din valoarea unui produs.)

Numărul retururilor atinge cote maxime în perioada sărbătorilor.

Citește și