• Studiu: Oamenii preferă să fie curentați decât să fie plictisiți.
  • Plictiseala nu înseamnă că nu ai nimic de făcut.
  • Sfatul experților: Înțelege că din plictiseală apare creativitatea.

Noul inamic public nu mai este burnout-ul, este plictiseala. Un studiu din revista Science arată că oamenii preferă să fie curentați decât să fie plictisiți.

Plictisul ne obligă să fim cu gândurile noastre, ceea ce mulți oameni urăsc să facă și nu numai în viața de zi cu zi, ci și la serviciu. Plictiseala nu înseamnă să nu ai destule de făcut, poți avea o mulțime de sarcini și activități și totuși să te plictisești. E vorba despre cât de implicați ne simțim în ceea ce facem.

Sfatul experților: studiază-ți plictiseala și înțelege că, de fapt, de aici apare creativitatea. Platformele de recrutare nu prea au timp să se plictisească. Peste 92.000 de joburi noi au fost postate, de la începutul verii şi până acum, pe eJobs și interesul candidaților a crescut cu 10% în aceeași perioadă, dar crește numărul celor care caută un job remote.

Recomandări

ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE
APEL MISTERIOS
CADOURI PRIETENEȘTI

„Toate argumentele pornesc de la o premiză falsă, că angajatul știe și corect și-a identificat că starea pe care o are este plictiseală. Real, ce se întâmplă? Știm cu toții acest mare curent de dezvoltare personală care i-a învățat pe tineri să stea toată ziua cu ochii pe ei, pe stările lor, pe ceea ce simt, pe cum fluctuează pe parcursul unei zile. Singurul efect al dezvoltării personale este să conștientizeze că se întâmplă ceva cu ei, dar nu au capacitatea de a da nume corecte sau explicații corecte acestor schimbări, fluctuații și așa mai departe”, a explicat Diana Nițescu,  fondator OctogonHUB, Psiholog si business Mentor, la Aleph News.

Nu avem capacitatea să ne denumin starea

370.000 de aplicări au mers către locurile de muncă ce pot fi făcute de la distanţă, față de versus 303.000 anul trecut. Cei mai mulți candidați sunt tinerii, cei mai puțini sunt cei de peste 45 de ani, iar anunțurile cu cele mai multe vizualizări sunt cele care au afișat salariul.

„Ei își dau seama că nu au nume stările lor, se duc repede pe Google și imediat, dacă mai apare un concept nou, că e burnout, stres, că e depresie, că acum e moda plictiselii, spun că gata, asta este. De ce? Pentru că mintea noastră vrea întotdeauna explicații logice. Suntem o societate care tindem spre recunoaștere și conștientizare, dar nu avem capacitatea să punem degetul pe rană și să spunem  că starea asta este asta și vor trece mulți ani până când, la nivel de societate, să  știm și să avem retorica pe care o știu psihologii”, a explicat Diana Nițescu,  fondator OctogonHUB, Psiholog si business Mentor, la Aleph News.

Citește și