- Consumul de băuturi non-alcoolice a crescut în ultimii 5 ani.
- 70% dintre consumatori au testat alternativele non-alcoolice.
- Presiunea socială e cauza excesului bahic, arată un studiu Oxford.
- 21% din cei din Generația Z spun că au fost criticați pentru abstinență.
- 73% din cei din Generația Z au încercat alternative non-alcoolice.
Se schimbă generațiile, se schimbă și obiceiurile de consum când vine vorba de alcool. Consumul de băuturi fără alcool sau cu un conținut scăzut de alcool a devenit mult mai frecvent în ultimii 5 ani. Chiar și așa, anturajul rămâne principalul vinovat pentru excesul bahic.
Advertisment
Asta arată un sondaj făcut de Universitatea Oxford în parteneriat cu Heineken pe 11.000 de persoane din Statele Unite, Marea Britanie, Spania, Brazilia și Japonia. 80 la sută dintre respondenți spun că băuturile non-alcoolice sunt mai acceptabile la nivel social decât în urmă cu 5 ani. Aproape 70% susțin că au încercat alternative fără alcool.
Cu toate astea, mulți nu rezistă presiunii celorlalți și aleg alcoolul în ocazii sociale. Cei din Generația Z, cu vârste de până la 27 de ani, simt cea mai mare presiune socială de a cosuma alcool. 21% dintre ei spun că au fost criticați pentru că au ales o băutură fără alcool, față de o medie de 15% pentru toate grupele de vârstă. În același timp însă, Generația Z are cel mai mare procent (73%) de persoane care au încercat băuturi fără alcool sau cu un conținut scăzut.
Recomandări
Sondajul arată că piața băuturilor non-alcoolice va fi într-o creștere constantă, de 7% pe an. Consumatorii au trecut dincolo de faza „sober curious” (curiozitate față de abstinență) iar focusul pe un stil de viață sănătos îi determină pe cei mai mulți să renunțe la alcool.
Citește și
- Trump și Musk au intrat în 2025 împreună. În SUA, noul an a adus atacuri teroriste și explozii
- În 1995, emisiunea BBC „Tomorrow’s World” făcea predicții pentru anul 2025. Câte dintre acestea se adeveresc
- Ziarul Financiar a făcut topul ideilor de afaceri pornite de la zero. Ce idei ale micilor antreprenori s-au transformat în business-uri
Partenerii noștri