- Mattel a colaborat cu Fundația americană pentru nevăzători pentru a dezvolta păpușa Barbie.
- Noua Barbie a fost bine primită de organizațiile pentru persoanele cu dizabilități, care au apreciat detaliile de design și recunoașterea nevoilor comunității nevăzătorilor.
- Ambalajul păpușii este scris în Braille, iar designul reflectă nevoile celor cu deficiențe de vedere.
Prima Barbie cu deficiențe de vedere a fost lansată de producătorul de jucării Mattel, ca parte a efortului continuu de a face brandul mai incluziv, conform The Independent.
Compania de 5,58 miliarde de dolari a lansat păpușa ca parte a liniei Barbie Fashionistas, care își propune să le ofere copiilor o gamă de păpuși mai diverse cu care să se joace.
Păpușa Barbie, care este pusă în vânzare pentru 11,99 lire sterline, vine cu un baston alb și roșu pentru mobilitate și ochelari de soare argintii pentru sensibilitatea la lumină. Păpușa brunetă poartă, de asemenea, o bluză roz satinată, o fustă cu volane texturate și are închizători cu cârlig și buclă cu contrast ridicat de culori vii pe partea de sus a păpușii Barbie, pentru a-i ajuta pe copii să-și îmbrace jucăria.
Mattel a colaborat cu Fundația americană pentru nevăzători pentru a concepe noua jucărie și a organizat sesiuni de joacă cu copii nevăzători și cu deficiențe de vedere pentru a testa produsul. De asemenea, Barbie a fost scrisă în Braille pe ambalaj, iar păpușa este proiectată cu privirea ușor îndreptată în sus și în afară pentru a reflecta cu exactitate orbirea.
Organizația de caritate pentru persoanele cu dizabilități Royal National Institute of Blind People a salutat noua Barbie, iar Debbie Miller, director de consiliere a clienților, a declarat: „Este minunat să ne gândim că copiii cu deficiențe de vedere se pot juca acum cu o Barbie care arată ca ei.”
Ea a adăugat: „Suntem foarte mulțumiți de detaliile care au intrat în proiectarea acestei noi Barbie, hainele tactile, precum și bastonul și ochelarii de soare. Este o recunoaștere a faptului că nu toată lumea poate vedea bine, ceea ce înseamnă mult pentru comunitatea nevăzătorilor și a persoanelor cu deficiențe de vedere.”
Păpușa cu deficiențe de vedere este una dintre numeroasele jucării pentru persoanele cu handicap pe care Mattel le-a lansat acum, prima fiind o păpușă într-un scaun cu rotile în 2019.
De asemenea, au fost lansate păpuși cu membre protetice, iar în 2023 Mattel a introdus prima sa Barbie cu sindrom Down. În gama Fashionistas 2024, Mattel a inclus a doua păpușă cu sindrom Down, cu caracteristici precum un cadru mai scurt și o singură linie pe palmele păpușii – caracteristici adesea asociate cu cei cu sindrom Down.
Krista Berger, vicepreședinte senior al Barbie, a declarat: „Recunoaștem că Barbie este mult mai mult decât o păpușă; ea reprezintă auto-exprimarea și poate crea un sentiment de apartenență.”