• Restaurantele de tip fast-food din Spania devin mai accesibile.
  • Persoanele cu autism au acces la meniuri cu pictograme prin coduri QR.
  • Angajații restaurantelor sunt formați ca să servească cu răbdare și atenție.

Clienții cu tulburări din spectrul autist vor fi primiți cu brațele deschise la peste 8.000 de restaurante din Spania.

Asociația celor mai importante lanțuri de fast-food de acolo a creat un meniu special cu pictograme și îi învață pe proprietarii de restaurante cum să facă un loc la masă și pentru astfel de clienți.

Carmina San Julian a introdus meniul special în cele 67 de restaurante pe care le manageriază în Spania.

Recomandări

TRUMP AR RETRAGE TRUPELE DIN GERMANIA
CG ȘI-A DEPUS CANDIDATURA
TRUMP & ZELENSKI PREGĂTESC NEGOCIERI
ALERTĂ METEO ÎN SPANIA
TRUMP: UE ABUZEAZĂ DE SUA
SANCȚIONEAZĂ TRUMP RUSIA?

Ce presupune inițiativa aceasta Autism Friendly?

Este o acțiune demarată de Asociația Marcas de Restauracion din Spania care printr-o colaborare cu organizația Autism Friendly Club, ajută lanțurile de restaurante să-și adapteze meniurile cu ajutorul tehnologiei, designul spațiilor și oferă formare specială angajaților pentru a putea primi clienți cu astfel de probleme.

Este vorba de o investiție minimă: un cod QR care deschide o pagină cu meniul vizual și adaptarea unor separeuri fără stimuli agresivi.

Lanțul de restaurante Saona a fost primul care a implementat aceste schimbări, iar Adriana Bonezzi, directoarea asociației care speră să promoveze ideea și în restul Europei.

Cum primesc clienții cu probleme de autism această idee?

In Spania exista aproximativ 450 de mii de persoane cu astfel de tulburare. Este o facilitate pentru mulți dintre ei, dar mai ales pentru familiile lor, care cu greu pot să se bucure de o ieșire la restaurant, mai ales atunci când meniul este greu de înțeles și de explicat.

Diego este unul dintre acești clienți, care este bucuros că poate înțelege mai ușor ce primește pe farfurie.

Citește și