• Douăzeci și șase de angajați au participat la sesiuni săptămânale de bunăstare conduse de roboți timp de patru săptămâni.
  • Roboții aveau voci, expresii faciale și scenarii identice pentru sesiuni.
  • Aspectul lor fizic a afectat modul în care oamenii au interacționat cu ei.

Roboții pot îmbunătăți bunăstarea mentală la locul de muncă, dar trebuie să arate corect, sugerează cercetările. Potrivit studiului, percepția asupra cât de eficiente sunt mașinile depinde în mare parte de aspectul robotului.

Cercetătorii de la Universitatea din Cambridge au efectuat un studiu într-o firmă de consultanță tehnologică folosind doi antrenori roboți diferiți de bunăstare.

Douăzeci și șase de angajați au participat la sesiuni săptămânale de bunăstare conduse de roboți timp de patru săptămâni. În timp ce roboții aveau voci, expresii faciale și scenarii identice pentru sesiuni, aspectul lor fizic a afectat modul în care oamenii au interacționat cu ei.

Recomandări

BANI PENTRU UCRAINA
MARK SE DĂ PE MUZICĂ
CONTINUĂ PLOILE ÎN SPANIA
TINERII CONSUMATORI
HOUDINI? TU EȘTI?
MIGRAȚIE LA NIVEL RECORD

Cei care și-au făcut exercițiile de bunăstare cu un robot asemănător unei jucării au spus că au simțit mai mult o legătură cu „antrenorul” lor decât oamenii care au lucrat cu un robot asemănător umanoid.

Cercetătorii spun că percepția asupra roboților este afectată de cultura populară, unde singura limită a ceea ce pot face roboții este imaginația.

Dar atunci când se confruntă cu un robot în lumea reală, adesea acesta nu se ridică la înălțimea așteptărilor. Potrivit cercetătorilor, din moment ce robotul asemănător jucăriei pare mai simplu, este posibil ca oamenii să fi avut așteptări mai scăzute și au ajuns să găsească robotul mai ușor de vorbit și de conectat.

Cei care au lucrat cu robotul umanoid au descoperit că așteptările lor nu se potriveau cu realitatea, deoarece robotul nu era capabil să poarte conversații interactive, au spus aceștia. Cercetătorii au colaborat cu compania locală de tehnologie Cambridge Consultants pentru a proiecta și implementa un program de bunăstare la locul de muncă folosind roboți.

Pe parcursul a patru săptămâni, angajații au fost ghidați prin patru exerciții diferite de bunăstare de către unul dintre cei doi roboți: fie QTRobot (QT), fie robotul Misty II (Misty).