• Exemplele de creativitate de zi cu zi sunt numeroase: combinarea resturilor de mâncare pentru a face un nou fel de mâncare gustos, găsirea unei noi modalități de a îndeplini sarcinile.
  • Creativitatea este deseori definită ca fiind generarea de idei sau viziuni care sunt noi și utile.
  • Să zicem că sunteți frustrat din cauza unei amenzi de parcare. Pentru a atenua sentimentele rele, vă puteți gândi la amendă ca la un moment de învățare.

Mulți oameni cred că gândirea creativă este dificilă – că abilitatea de a veni cu idei în moduri noi și interesante este caracteristică doar unor persoane talentate și nu celorlalți. Mass-media îi prezintă adesea pe cei creativi ca fiind cei cu personalități excentrice și cu un talent unic. Cercetătorii au identificat numeroase trăsături de personalitate care sunt asociate cu creativitatea, cum ar fi deschiderea către noi experiențe, idei și perspective.

Împreună, acestea par să creeze o imagine dezastruoasă pentru cei care se consideră gânditori convenționali, precum și pentru cei care nu au joburi creative – inclusiv roluri care sunt adesea considerate tradiționale și necreative, cum ar fi contabilii și analiștii de date. Aceste convingeri ratează o parte esențială a modului în care creativitatea funcționează de fapt în creierul omului: Gândirea creativă este ceva în care vă implicați în fiecare zi, fie că vă dați seama sau nu.

Mai mult, creativitatea este o abilitate care poate fi consolidată. Acest lucru contează chiar și pentru persoanele care nu se consideră creative sau care nu lucrează în domenii creative. În cadrul unei cercetări publicate recent împreună cu cercetătorii în domeniul organizării și managementului Chris Bauman și Maia Young, a fost descoperit faptul că simpla reinterpretare a unei situații frustrante poate spori creativitatea gânditorilor convenționali.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Utilizarea gândirii creative pentru a face față emoțiilor

Creativitatea este deseori definită ca fiind generarea de idei sau viziuni care sunt noi și utile. Altfel spus, gândurile creative sunt originale și neașteptate, dar și fezabile și utile. Exemplele de creativitate de zi cu zi sunt numeroase: combinarea resturilor de mâncare pentru a face un nou fel de mâncare gustos, găsirea unei noi modalități de a îndeplini sarcinile și amestecarea ținutelor vechi pentru a crea un nou look.

Un alt mod de a face acest lucru este atunci când practicați ceea ce se numește reevaluare emoțională – privirea unei situații printr-o altă lentilă pentru a vă schimba sentimentele. Există, de fapt, un element de creativitate în acest sens: Vă desprindeți de perspectivele și presupunerile existente și veniți cu un nou mod de gândire.

Să zicem că sunteți frustrat din cauza unei amenzi de parcare. Pentru a atenua sentimentele rele, vă puteți gândi la amendă ca la un moment de învățare.

Dacă sunteți neliniștit în legătură cu o prezentare pentru serviciu, puteți face față anxietății încadrând-o ca pe o oportunitate de a împărtăși idei, mai degrabă decât ca pe o performanță cu miză mare care ar putea duce la retrogradare dacă este gestionată greșit. Dacă sunteți supărat că cineva a părut nejustificat de combativ într-o conversație, ați putea reevalua situația, ajungând să vedeți comportamentul ca fiind mai degrabă neintenționat decât rău intenționat.

Antrenați-vă mușchii creativi

Pentru a testa legătura dintre gândirea creativă și reevaluarea emoțională, au fost intervievate 279 de persoane. Cei care s-au clasat mai sus la capitolul creativitate au avut tendința de a reevalua mai des evenimentele emoționale în viața de zi cu zi.

Astfel, au fost efectuate două experimente în care două noi eșantioane de participanți – 512 în total – s-au confruntat cu scenarii concepute pentru a provoca un răspuns emoțional. Ei au primit sarcina de a utiliza una dintre cele trei abordări pentru a-și gestiona emoțiile. Unora dintre participanți li s-a spus să își suprime răspunsul emoțional, altora să se gândească la altceva pentru a-și distrage atenția, iar ultimului grup să reevalueze situația, privind-o printr-o lentilă diferită. De asemenea, unii participanți nu au primit nicio instrucțiune cu privire la modul în care să își gestioneze sentimentele.

În cadrul experimentelor, gânditorii convenționali care au încercat reevaluarea au venit cu idei mai creative decât alți gânditori convenționali care au folosit suprimarea și distragerea atenției sau nu au primit nicio instrucțiune.