• Spania vrea să interzică ambalajele din plastic pentru fructele și legumele cu o greutate mai mica de 1,5 kg.
  • Legea va intra în vigoare din 2023 și își propune să încurajeze cetățenii să cumpere fructe și legume la vrac.
  • 40% dintre articolele care conțin plastic sunt reprezentate de băuturile îmbuteliate, produsele de curățare și alimentele preambalate.

Spania a anunțat interzicerea ambalajelor din plastic din 2023 pentru fructele și legumele cu o greutate mai mică de 1,5 kg. Asta, cu toate că în prezent rafturile supermarketurilor sunt pline de alimente ambalate în plastic, de la mere până la salate.

Pentru cei mai mulți dintre consumatori, ambalajele sigilate oferă senzația că alimentele sunt mai proaspete și mai protejate, iar acest lucru face achiziționarea mai convenabilă.
După alte țări europene cum ar fi Franța, Spania încearcă să aplice o nouă legislație cu scopul de a reduce o parte din cele două milioane de tone de plastic generate în țară, dintre care jumătate ajung în depozitele de deșeuri, relatează Euronews Green.

Legea va intra în vigoare din 2023 și își propune să încurajeze cetățenii să cumpere fructe și legume la vrac în propriile ambalaje reutilizabile.

Recomandări

SONDA PARKER ATINGE SOARELE
MUSK MIZEAZĂ PE AFD
SECRETE DESPRE UNIVERS
CE NU POȚI VIZITA ÎN 2025?
CÂT DE SĂNĂTOS E MOȘU?
SOLSTIȚIUL DE IARNĂ

Ecologiștii susțin că Spania este al doilea cel mai mare poluator de plastic din Marea Mediterană, după Turcia. În 2020, spaniolii au pus 900.000 de tone te plastic intern în pubele și doar două treimi din acestea au fost reciclate.
În ciuda eforturilor de a elimina deșeurile, în fiecare an, 3.000 de tone de sticle și alte materiale plastice își fac loc în mediu și în oceane. Alimentele preambalate, băuturile îmbuteliate și produsele de curățare reprezintă 40% din toate articolele ambalate în plastic care sunt produse la nivel național.

„Producătorii de alimente și-au adaptat produsele pentru a se adapta consumatorilor”, explică José Blázquez, profesor doctorand și coordonator de studii de marketing la Universitatea Europeană din Madrid.

Potrivit unui studiu din 2019 al Asociației Producătorilor și Distribuitorilor, jumătate dintre spanioli își cumpără fructele și legumele din supermarket și doar patru din zece aleg să cumpere produsele vrac în loc de produse ambalate.