• O fetiță de 10 ani a cheltuit peste 2.500 de lire sterline pe site-ul de jocuri Roblox.
  • Aceasta a schimbat parola de pe tableta iPad a familiei sale fără ca mama ei să își dea seama.
  • Părinții sunt avertizați să fie vigilenți.

O fetiță de 10 ani a cheltuit peste 2.500 de lire sterline pe site-ul de jocuri Roblox, după ce a schimbat parola de pe tableta iPad a familiei sale fără ca mama ei să își dea seama, scrie BBC.

Banca Tesco a refuzat inițial rambursarea, dar a revenit asupra deciziei și și-a cerut scuze după ce emisiunea You and Yours de la BBC Radio 4 a preluat cazul. Roblox a declarat că are „o politică solidă” față de plățile neautorizate, iar Apple a declarat că pot fi folosite alerte înainte de cumpărare. De asemenea, Roblox permite utilizatorilor să își creeze propriile jocuri, dar oferă, de asemenea, achiziții în aplicație pentru a îmbunătăți avatarul utilizatorului cu lucruri precum haine sau accesorii și oferă unele jocuri pay-to-play.

Georgina Munday, în vârstă de 44 de ani, care locuiește în Dyserth, a declarat că fiica ei, care suferă de autism, s-a jucat mai mult timp pe tableta ei în ultima vreme, din cauza faptului că nu a mai fost la școală, după ce a întâmpinat dificultăți în învățământul de masă. Inițial, ea a crezut că cineva a spart contul fiicei sale, dar în curând a devenit clar că fetița de 10 ani reușise să schimbe parola pentru a permite plățile.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

Mama fetiței a avut un șoc

„Tocmai văzusem sute de tranzacții, aceste confirmări de plată, așa că apoi a început panica – Doamne, pe al cui card este asta?”, a spus Georgina. Fiica ei reușise să cheltuiască peste 2.500 de lire sterline pe site, dar majoritatea au fost tranzacții mici, de aproximativ 20 de lire sterline.

Timp de aproximativ o săptămână, Georgina, care este asistentă medicală, a fost în contact permanent cu Apple și cu banca ei, Tesco Bank, încercând să obțină o rambursare, dar ambele au refuzat – a spus că a fost „o perioadă îngrozitoare”.

„A fost o perioadă cu adevărat stresantă. Nu lucrez în acest moment, am grijă de fiica mea. Ultimele câteva luni au fost destul de stresante, așa că poate că nu am fost cu ochii în patru. M-am gândit că va trebui să plătesc în rate în următorii ani. Am sunat la Tesco Bank și mi-au spus că, fiind vorba de fiica mea, nu pot face nimic în această privință. Așa că am încercat din nou la Apple – ei doar mi-au citit termenii și condițiile lor. Așa că atunci am contactat BBC, You and Yours, un program pentru consumatori.”

Răspunsul din partea Tesco Bank și Apple

În decurs de o zi, Georgina a spus că Tesco Bank a contactat-o pentru a-i spune că îi va rambursa întreaga sumă. Aceasta a declarat: „Am plâns – a fost pur și simplu o ușurare, o greutate de pe umerii mei.”

Apple a declarat că există modalități prin care conturile pot fi configurate pentru a alerta un părinte înainte ca un copil să vrea să facă o achiziție. Aceasta a spus că părinții și tutorii nu ar trebui să dezvăluie parolele sau să activeze FaceID și TouchID pentru copiii lor, iar Ask to Buy ar trebui să fie configurat astfel încât achizițiile să necesite aprobare înainte de a fi efectuate.

De asemenea, activarea timpului petrecut în fața ecranului ar permite părinților să oprească achizițiile în aplicații, a adăugat acesta.

Tesco Bank a efectuat o analiză suplimentară

Tesco Bank a declarat: „Am efectuat o analiză suplimentară a acestui caz și am convenit cu doamna Munday că îi vom rambursa întreaga sumă. Ne cerem scuze doamnei Munday pentru că acest lucru nu a fost aranjat pentru ea atunci când ne-a contactat prima dată și, prin urmare, am organizat și o plată suplimentară pentru ea ca un gest de bunăvoință.”

Georgina a spus că nu se simte fericită să o mai lase pe fiica ei să joace acest joc: „Știa ce face, a schimbat parola, dar nu cred că a înțeles enormitatea situației.” Aceasta a mai spus că părinții ar trebui să „fie vigilenți” și să fie conștienți de ceea ce joacă copiii lor. „Copiii sunt cu un pas înaintea părinților în zilele noastre. Am crezut că acest joc Roblox este destul de inocent, pare foarte simplu. Este o întreagă lume acolo, pe acest Roblox, despre care noi nu știam nimic.”

Roblox declară: „Roblox are o politică solidă de procesare a cererilor de rambursare în cazul în care este posibil să fi existat plăți neautorizate din contul unei persoane. Acest proces este detaliat în centrul nostru de ajutor aici. Părinții au, de asemenea, acces la controale parentale care pot fi folosite pentru a determina cât de mult pot cheltui copiii lor și pentru a seta notificări de cheltuieli pentru a crește vizibilitatea asupra cheltuielilor copiilor lor pe Roblox.”