• 2 din 5 angajatați și-au luat concediu medical când nu se simțeau bine psihic.
  • 66% dintre angajați au renunțat o perioadă la job din cauza burnout-ului.
  • Cele 10 zile de „unhappy leave” sunt în plus față de concediile obligatorii.

Știu că atunci când ai zile mai grele din punct de vedere emoțional poate nu ai chef să mergi la muncă. Un lanț de supermarket-uri din China știe asta și le oferă angajaților săi zile de „unhappy leave”. Owner-ul le dă angajaților săi 10 zile de concediu pentru sănătatea lor mentală, pe lângă concediile obligatorii.

Sănătatea mentală este foarte importantă pentru a da randament la locul de muncă. 2 din 5 angajați spun că și-au luat concediu medical pentru zilele în care au o stare de spirit proastă. 66% dintre angajații tineri au renunțat la job pentru o perioadă din cauza burnout-ului.

„E o idee bună pentru firme, când le vine câte o idee din aceasta năstrușnică să o popularizeze, pentru că, iată, din China a ajuns până în România și se vorbește despre ea. Deci, efectul de marketing e nemaipomenit și asta e benefic pentru business”, a explicat George Butunoiu, sociolog, pentru Aleph News.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

„Dacă în business încep să fie introduse tot felul de criterii din acestea care sunt super fluente, „nu sunt fericit astăzi”, „nu mă simt bine astăzi” sau „am emoții” și dacă se îndepărtează prea mult firmele de criteriile care sunt măsurabile, într-un fel sau altul, atunci se intră pe un teren foarte periculos. Faptul că sunt nefericit astăzi sau am emoții negative devine periculos, încep sa apară tensiuni între angajați. Unii dintre ei o să abuzeze, cu siguranță”, a adăugat Geroge Butunoiu.

Cum putem să ne păstrăm angajații fericiți?

„Aproape toată lumea ia asta ca pe o axiomă, că „dacă angajații sunt fericiți, atunci și business-ul este profitabil”, ceea ce nu e adevărat întotdeauna. Nu există relația asta directă, așa cum le place multora să creadă, între fericirea angajaților și rezultatele din business”.

Citește și