• Facebook spune că nu este mort. Gigantul social media vrea să știi că nu este doar pentru ,,bătrâni” , așa cum spun tinerii.
  • Platforma socială cândva cool, născută înainte de iPhone, se apropie de două decenii de existență.
  • Cu toate acestea, se află într-o luptă pentru relevanță și pentru viitorul său.

Facebook spune că nu este mort. De asemenea, gigantul social media vrea să știi că nu este doar pentru ,,bătrâni” , așa cum spun tinerii de ani de zile.

Acum, când cel mai mare ghimpe în coasta sa – TikTok – se confruntă cu un control guvernamental sporit pe fondul tensiunilor crescânde dintre Statele Unite și China, Facebook ar putea, poate, să se repoziționeze ca o alternativă viabilă.

Există doar o singură problemă: adolescenții ca Devin Walsh au mers mai departe.

Recomandări

SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE
UNDE MERGI LA BRUNCH
REVOLUȚIA AJUNGE ÎN CAPITALĂ

„Nici nu-mi amintesc ultima dată când m-am conectat. Trebuie să fi fost cu ani în urmă”, a spus Walsh, 24 de ani, care locuiește în Manhattan și lucrează în relații publice” , scrie Al Jazeera.

În schimb, ea verifică Instagram, care este, de asemenea, deținut de compania-mamă a Facebook, Meta, de cinci sau șase ori pe zi. Apoi mai este TikTok, desigur, unde petrece aproximativ o oră în fiecare zi derulând, lăsând algoritmului să găsească lucruri „nici nu știam că mă interesează” .

Walsh nu-și poate imagina o lume în care Facebook, la care s-a alăturat când era în clasa a șasea, devine din nou o parte obișnuită a vieții ei.

„Este brandingul, nu? Când mă gândesc la Facebook, mă gândesc că ugh, cum ar fi cheugy, oamenii în vârstă, cum ar fi părinții care postează fotografii cu copiii lor, actualizări aleatorii de stare și, de asemenea, oameni care se luptă pentru probleme politice” , a spus Walsh, folosind termenul Gen Z pentru lucruri care cu siguranță nu sunt misto.

Platforma socială cândva cool, născută înainte de iPhone, se apropie de două decenii de existență. Pentru cei care au ajuns la majoritate în perioada în care Mark Zuckerberg a lansat thefacebook.com din camera sa de la căminul de la Harvard în 2004, acesta a fost inextricabil introdus în viața de zi cu zi – chiar dacă a dispărut oarecum în fundal de-a lungul anilor.

Facebook se confruntă cu o provocare deosebit de ciudată. Astăzi, trei miliarde de oameni îl verifică în fiecare lună. Adică mai mult de o treime din populația lumii. Și două miliarde se conectează în fiecare zi. Cu toate acestea, se află într-o luptă pentru relevanță și viitorul său, după două decenii de existență.

Piatra de încercare culturală

Pentru generațiile mai tinere – cei care s-au înscris la gimnaziu sau cei care acum sunt în gimnaziu, cu siguranță nu este locul potrivit. Fără acest demografic de tendințe, Facebook, încă principala sursă de venituri pentru Meta, riscă să treacă în fundal – utilitar, dar plictisitor, precum e-mailul.

Nu a fost întotdeauna așa. Timp de aproape un deceniu, Facebook a fost locul în care trebuie să fii, piatra de încercare culturală, lucrul la care se face referire constant în conversațiile zilnice și la televizorul târziu, fondând chiar și subiectul unui film de la Hollywood. Rivalul MySpace, care a fost lansat cu doar un an mai devreme, a devenit rapid depășit, pe măsură ce copiii cool s-au înghesuit pe Facebook. Nu a ajutat destinul MySpace că a fost vândut bătrânului News Corp în 2005.

„A fost această combinație ciudată… nimeni nu știa cum funcționează tehnologia, dar pentru a avea un MySpace, toți trebuia să devenim mini-codatori. A fost atât de stresant”, a spus Moira Gaynor, în vârstă de 28 de ani. „Poate chiar de asta a luat amploare Facebook. Pentru că, în comparație cu MySpace, a fost această zonă frumoasă, integrată și minunată de implicare pe care nu o aveam înainte și ne-am dorit cu adevărat după ce ne-am luptat cu MySpace atât de mult timp.”

Poziționându-se ca un vizionar, Zuckerberg a refuzat să vândă Facebook și și-a împins compania prin revoluția mobilă. În timp ce au apărut niște rivali – vă amintiți Orkut? – în general, s-au stins pe măsură ce Facebook a crescut, aparent de neoprit, în ciuda scandalurilor legate de confidențialitatea utilizatorilor și a eșecului de a aborda în mod adecvat discursul instigator la ură și dezinformarea. A ajuns la un miliard de utilizatori zilnici în 2015.

Debra Aho Williamson, un analist la Insider Intelligence, care a urmărit Facebook încă de la început, observă că utilizatorii mai tineri ai site-ului s-au diminuat, dar nu vede că Facebook va merge nicăieri, cel puțin nu prea curând.

„Faptul că vorbim despre Facebook că are 20 de ani, cred că este o dovadă a ceea ce a dezvoltat Mark când era la facultate. Este destul de incredibil” , a spus ea. „Este încă o platformă foarte puternică în întreaga lume.”

AOL a fost și el odată puternic, dar baza sa de utilizatori a îmbătrânit, iar acum o adresă de e-mail aol.com este puțin mai mult decât o glumă despre analfabetii din punct de vedere tehnologic de o anumită vârstă.

Facebook spune că nu este moartă, deoarece platforma de socializare născută înainte de iPhone se apropie de două decenii de existență.

Tom Alison, care este șeful Facebook (titlul lui Zuckerberg este acum CEO Meta), a sunat optimist când a subliniat planurile platformei de a atrage tinerii adulți într-un interviu acordat agenției de știri The Associated Press.

„Obișnuiam să avem o echipă la Facebook care se concentra pe cohorte mai tinere, sau poate au existat un proiect sau două care au fost dedicate să vină cu idei noi”, a spus Alison. „Și în urmă cu aproximativ doi ani am spus nu – întreaga noastră linie de produse trebuie să se schimbe, să evolueze și să se adapteze la nevoile tinerilor adulți.”

El o numește epoca „descoperirii sociale”.

„Este foarte motivat de ceea ce vedem că următoarea generație își dorește de la rețelele sociale. Modul simplu în care îmi place să-l descriu este că ne dorim ca Facebook să fie locul în care să te poți conecta cu oamenii pe care îi cunoști, oamenii pe care vrei să-i cunoști și oamenii pe care ar trebui să-i cunoști”, a spus Alison.

Inteligența artificială (AI) este esențială pentru acest plan. Așa cum TikTok își folosește AI și algoritmul pentru a le arăta oamenilor videoclipuri pe care nu știau că vor să le vadă, Facebook speră să-și folosească tehnologia puternică pentru a recâștiga inimile și ochii tinerilor adulți. Reels, videoclipurile asemănătoare TikTok cu care sunt bombardați utilizatorii de Facebook și Instagram atunci când se conectează la ambele aplicații, sunt, de asemenea, cheie. Și, desigur, mesaje private.

„Ceea ce vedem este că mai mulți oameni doresc să partajeze role, să discute despre role și începem să integrăm funcții de mesagerie înapoi în aplicație pentru a permite din nou Facebook să fie un loc în care nu numai că descoperi lucruri grozave care sunt relevante pentru tine. , dar le împărtășești și le discuti cu oamenii”, a spus Alison.

Facebook a refuzat în mod constant să dezvăluie datele demografice ale utilizatorilor, ceea ce ar face lumină asupra modului în care se descurcă în rândul tinerilor adulți. Dar cercetătorii externi spun că numărul lor este în scădere. Același lucru este valabil și pentru adolescenți – deși Facebook pare să se fi retras de la recrutarea activă a adolescenților pe fondul preocupărilor legate de efectele rețelelor sociale asupra sănătății lor mintale.

„Tinerii modelează adesea viitorul comunicării. Vreau să spun, practic, așa a decolat Facebook – tinerii au gravitat spre el. Și vedem asta se întâmplă cu aproape fiecare platformă socială care a apărut pe scenă de la Facebook” , a spus Williamson. Anul acesta, Insider estimează că aproximativ jumătate dintre utilizatorii TikTok au vârste cuprinse între 12 și 24 de ani.

Williamson nu vede că această tendință se inversează, dar notează că estimările Insider merg doar până în 2026. Există un declin, dar este lent. În acel an, firma de cercetare se așteaptă ca aproximativ 28% dintre utilizatorii Facebook din SUA să aibă între 18 și 34 de ani, comparativ cu aproape 46% pentru TikTok și 42% pentru Instagram. Cifrele sunt mai mari pentru tinerii cu vârsta cuprinsă între 12 și 17 ani.

„Cred că cel mai bun lucru pe care l-ar putea face este să scape de a fi o platformă socială. De parcă ar fi pierdut asta. Dar hei, dacă vor să devină noile Pagini Galbene, de ce nu?” a spus Gaynor, care locuiește în San Diego, California și lucrează în guvern.

„Îmi place foarte mult Marketplace. Tocmai m-am mutat recent, așa că de acolo mi-am luat cea mai mare parte a mobilierului.”

Citește și

FOTO. Prietenul lui Harry și Meghan a postat o imagine de ziua lui Archie. Prințul a fost surprins uitându-se la un tablou cu Prințesa Diana

Familia regală este compusă din membri pe care mulți s-ar putea să nu-i cunoască. Cine sunt aceștia

Pasul greșit făcut de Snapchat. Experții spun că chatbotul „My AI” reprezintă un pericol pentru copii