- Elon Musk încearcă să se retragă din acordul de 44 de miliarde de dolari pentru achiziționarea Twitter.
- În procesul său împotriva companiei, el a spus că aceasta subestimează numărul de roboți de pe site.
- Avocații Twitter au declarat că instrumentul pe care Musk îl folosește a clasificat o dată contul său ca fiind un potențial bot.
Elon Musk, CEO-ul Tesla și SpaceX, care a intrat și a încercat la scurt timp să se retragă dintr-un acord de 44 de milioane de dolari pentru a cumpăra Twitter, a folosit un instrument online pentru a estima numărul de roboți de pe platformă. Serviciul folosit de Musk și-a etichetat odată propriul cont ca fiind un bot, a susținut Twitter în replica sa împotriva sa.
Advertisment
După cum a notat vineri The Washington Post, Twitter a susținut că Musk a folosit un serviciu public de internet numit „Botometer” pentru a estima numărul de roboți de pe platformă. Avocații Twitter au declarat că Botometer „la începutul acestui an l-a desemnat pe Musk însuși ca fiind foarte probabil să fie un bot”.
Metoda pe care Botometer o folosește pentru a determina și estima numărul de bots diferă de cea folosită de Twitter, după cum a relatat Post. Botometer, un proiect al Observatory on Social Media de la Universitatea Indiana, afirmă pe site-ul său că este un algoritm de învățare automată antrenat să calculeze un scor al probabilității ca un cont să fie un bot pe baza activității sale pe Twitter.
Recomandări
Musk a citat numărul de roboți și de conturi spam de pe Twitter ca fiind principalul motiv pentru care a încercat să se retragă din acord, pe care l-a încheiat în aprilie, înainte de a semăna rapid îndoieli cu privire la acord și de a încerca oficial să se retragă în iulie. Twitter l-a dat în judecată pe Musk pe 12 iulie din cauza încercării sale de a ieși din acord, iar Musk a contraatacat, susținând că gigantul social-media l-a mințit.
În procesul său, Musk a susținut că firma a indus în mod intenționat în eroare investitorii cu privire la numărul de conturi de spam și de roboți de pe platformă, ca parte a unui „plan de inducere în eroare a investitorilor cu privire la perspectivele companiei”, după cum a relatat anterior Insider.
Musk a susținut că Twitter are cu 65 de milioane mai puțini utilizatori decât a afirmat compania și a spus că doar 16 milioane de persoane în fiecare zi văd reclame pe platformă. Twitter susține că are aproximativ 238 de milioane de utilizatori activi zilnici monetizabili (mDAU), în creștere cu 16% față de al doilea trimestru al anului trecut. Aceasta susține că doar aproximativ 5% dintre conturi sunt roboți.
„Aceasta a fost strategia Twitter tot timpul: să distragă atenția și să ascundă adevărul despre dezvăluirile sale – mai întâi de la investitorii săi și apoi de la părțile Musk atunci când au început să discearnă adevărul”, susține procesul lui Musk.
În replica sa depusă la scurt timp după procesul lui Musk, Twitter a calificat acuzațiile lui Musk drept „o poveste” pentru „a scăpa de un acord de fuziune pe care Musk nu l-a mai găsit atractiv odată ce piața bursieră – și, odată cu ea, uriașa sa avere personală – și-a pierdut din valoare”.
Musk și Twitter sunt așteptați în octombrie la un tribunal din Delaware pentru a decide dacă miliardarul poate renunța la acordul de achiziție a platformei. Acordul a inclus o taxă de despărțire de 1 miliard de dolari în cazul în care oricare dintre părți se retrage din afacere, deși Insider a raportat anterior că Musk nu crede că ar trebui să plătească acest cost.
Partenerii noștri