- Compania va lua măsuri legale împotriva administratorilor a peste 10.000 de grupuri Facebook.
- Amazon are în prezent 12.000 de angajați, care au sarcina de a detecta aceste recenzii false.
- Potrivit Amazon, aceste grupuri sunt înființate pentru a recruta persoane dispuse să posteze recenzii motivate și înșelătoare în magazinele din SUA, Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Japonia și Spania.
Înainte de a cumpăra un produs de pe Amazon, de obicei ne informăm despre caracteristicile și performanțele acestuia. Acest lucru este pentru a ne asigura că obținem cel mai bun raport calitate-preț. Găsirea unei surse de încredere nu este întotdeauna ușoară. Pe rețelele sociale vom găsi sute de grupuri de opinie.
Compania a detectat recenzii false pe rețelele de socializare și tocmai a anunțat că va lua măsuri legale împotriva administratorilor a peste 10.000 de grupuri de pe Facebook, „care încearcă să orchestreze recenzii false pe Amazon în schimbul unor bani sau produse gratuite”.
Grupuri de recenzii false pe rețelele de socializare
Potrivit Amazon, aceste grupuri sunt înființate pentru a recruta persoane dispuse să posteze recenzii motivate și înșelătoare în magazinele din SUA, Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Japonia și Spania. Compania de comerț electronic a făcut un pas înainte și îi identifică pe infractori și își propune să elimine toate recenziile false „comandate de escroci”.
„Echipele noastre opresc milioane de recenzii suspecte înainte ca clienții să le vadă, iar acest proces merge cu un pas mai departe pentru a descoperi infractorii care operează pe rețelele sociale”, a declarat Dharmesh Mehta, vicepreședinte al Amazon Seller Partner Services, într-un comunicat.
Unul dintre grupurile identificate în proces este Amazon Product Review, care avea peste 43.000 de membri până când Meta, deținut de Facebook, a eliminat grupul la începutul acestui an. Modul lor de operare era destul de unic: își ascundeau activitatea și se sustrăgeau detectării paginii prin schimbarea caracterelor termenilor suspecți.
În căutarea recenziilor false
Amazon recunoaște că aceste recenzii false reprezintă o problemă. Compania are în prezent 12.000 de angajați, care au sarcina de a detecta aceste recenzii false. Funcționează pe toate fronturile: Facebook, Instagram, TikTok și Twitter, și raportează în mod regulat grupurile abuzive către aceste companii. Din 2020, Amazon a raportat la Meta peste 10.000 de grupuri de recenzii false.
Numai în 2020, Amazon a depistat peste 200 de milioane de presupuse recenzii, dar recunoaște că acest lucru nu este suficient. Din acest motiv, compania a depus o plângere în instanță.
În plus, platforma solicită sprijinul și colaborarea administrațiilor publice: „Eliminarea permanentă a recenziilor false în comerțul cu amănuntul, în turism și în alte sectoare va necesita un parteneriat public-privat mai mare, inclusiv colaborarea între întreprinderile afectate, site-urile de socializare și autoritățile de aplicare a legii, toate concentrate pe obiectivul unei mai bune protecții a consumatorilor”.