- Conturile de social media reprezintă sursă de venit pentru multe cupluri.
- Avocații au probleme în evaluarea conturilor de social media ale cuplurilor.
- Valoarea financiară a conturilor de social media cântărește greu la partaj.
E bine că aveți multe în comun, dar nu și conturile de social media. Cum împarți milioane de followeri la divorț? E întrebarea fierbinte care se pune tot mai des în procesele de divorț și care le dă bătăi de cap avocaților. Aceștia au probleme când vine vorba să evalueaze conturile de social media ale cuplurilor, pentru că trebuie să ia în calcul nu doar numărul de urmăritori ci și valoarea financiară și potențialul de creștere.
La despărțire, pe lângă felul în care își împart conturile, foștii parteneri trebuie să se gândească și la ce fel de conținut vor posta mai departe. Dacă înainte de divorț aveau postări în care apărea și partenerul, eliminarea acestuia i-ar putea costa followeri prețioși.
Tot mai mulți avocați specializați în divorțuri se confruntă cu probleme în evaluarea și împărțirea conturilor de social media, considerate acum active valoroase.
În cazul influenceriței Kat Stickler și al fostului soț, Mike, divorțul a adus la împărțirea unui cont TikTok comun cu milioane de urmăritori și un venit semnificativ. Kat a obținut controlul contului, în timp ce Mike nu a fost atât de norocos și s-a văzut în postura de a începe o carieră în vânzări, rămânând cu un cont YouTube mai puțin activ.
Pentru mulți influenceri, conturile de social media reprezintă atât sursa de venit, cât și cartea lor de vizită.
Spre exemplu, Vivian Tu, creatoare de conținut despre educația financiară, și-a inclus conturile de social media în contractul prenupțial. „Social media este CV-ul meu”, a declarat Tu pentru Wall Street Journal.
De altfel, într-o lume din ce în ce mai digitalizată, evaluarea activelor online poate deveni o provocare juridică, mai ales luând în calcul faptul că unele conturi de social media oferă oportunități financiare semnificative și potențial de creștere pe termen lung.