• Musk nu este singurul lider important din domeniul tehnologiei din SUA care ia exemplu din China.
  • Anterior, directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a sugerat, de asemenea, că WeChat ar trebui să fie un studiu de caz pentru compania sa.
  • Mai multe companii de tehnologie din regiune au reușit deja să aibă succes cu propriile versiuni ale unor astfel de aplicații.

Elon Musk se inspiră de la WeChat, cea mai importantă platformă de socializare din China, în timp ce planifică un viitor pentru Twitter. Și, deși a împărtășit foarte puține detalii despre ambiția sa de a avea o aplicație pentru orice, experții spun că nu va fi ușor de realizat. Directorul general al Tesla a declarat marți târziu că vrea să creeze o nouă aplicație numită X după ce a cumpărat Twitter.

Cumpărarea Twitter este un accelerator pentru a crea X, aplicația pentru orice, a scris el pe Twitter.

Comentariul lui Musk a venit la scurt timp după ce s-a aflat că acesta a revenit din nou asupra cursului și a decis să meargă până la capăt cu oferta sa de a cumpăra Twitter pentru 44 de miliarde de dolari, un preț convenit inițial în aprilie.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Achiziția l-ar plasa pe cel mai bogat om din lume la conducerea uneia dintre cele mai influente rețele sociale, după luni de acrimonie și răsturnări de situație amare. Acum, intenția lui Musk de a construi ceea ce se presupune a fi o platformă multifuncțională a atras comparații cu super-aplicațiile din Asia, în esență magazine unice care fac totul pentru utilizatori. Mai multe companii de tehnologie din regiune au reușit deja să aibă succes cu propriile versiuni ale unor astfel de aplicații. Principala dintre acestea este WeChat, platforma deținută de gigantul chinez Tencent și descrisă uneori ca fiind Facebook, Twitter, Snapchat și PayPal, toate într-unul singur.

Mai mult de un miliard de utilizatori, în principal din China continentală, se bazează pe rețeaua socială pentru a face aproape orice – de la comanda de alimente la rezervarea unui curs de yoga și până la plata facturilor – fără a părăsi aplicația.

În alte părți ale Asiei, oamenii s-au îndreptat, de asemenea, către aplicații precum Grab (GRAB) în Singapore și Malaezia, sau Line în Japonia. Grab a fost inițial cunoscută mai ales ca furnizor de servicii de transport cu mașina, în timp ce Line a câștigat popularitate ca aplicație de mesagerie, iar de atunci ambele s-au diversificat semnificativ pentru a oferi și alte funcții.

Musk nu a fost timid în legătură cu dorința sa de a imita succesul WeChat. În iunie, în cadrul unei adunări publice cu angajații Twitter, el a comparat potențialul companiei americane cu cel al serviciului omniprezent al Tencent din China.

Cred că un obiectiv important pentru Twitter ar fi să încercăm să includem cât mai mult din țară, cât mai mult din lume, pe cât posibil, a declarat omul de afaceri miliardar. Practic, trăiești pe WeChat în China, deoarece este atât de ușor de folosit și de util pentru viața de zi cu zi, și cred că dacă putem realiza acest lucru, sau chiar să ne apropiem de acest lucru la Twitter, ar fi un succes imens.