Facebook testează o funcţie care le permite utilizatorilor să controleze cantitatea de conţinut pe care o văd de la prieteni, grupuri şi personalităţi, pe fondul acuzaţiilor că nu face suficient pentru a limita postările instigatoare, relatează The Guardian.

Utilizatorii vor putea să reducă sau să mărească cantitatea de conţinut pe care o văd din categorii specifice în fluxul de ştiri, o derulare personalizată a conţinutului de la prieteni, pagini şi grupuri, care reprezintă un element central al experienţei utilizatorilor pe platformă.

Meniul Facebook pentru gestionarea conţinutului fluxului de ştiri al utilizatorilor va oferi opţiuni pentru a controla cantitatea de conţinut de la prieteni şi familie, grupuri şi pagini şi personalităţi publice. Persoanele care participă la test pot menţine la „normal” cantitatea de postări din feed-ul lor din aceste categorii, sau le pot reduce sau mări. De asemenea, utilizatorii vor putea face acelaşi lucru cu subiectele.

Recomandări

UNDE SCHIEZI AZI?
BYE, BYE GALLIANO!
RIRI PRIMEȘTE AUTOGRAF
GEN Z SE SIMTE NEIUBITĂ
CREȘTE CONSUMUL INDIVIDUAL PER CAPITA
NU AJUNG ACASĂ!

Fluxul de ştiri al Facebook şi algoritmii care îl controlează sunt o sursă regulată de controverse şi de încercări de ajustare.

Documentele publicate în ultimele luni de un denunţător, Frances Haugen, au arătat că o modificare a algoritmului fluxului de ştiri al Facebook în 2018, pentru a promova postările redistribuite, a avut ca efect promovarea conţinutului toxic şi violent, precum şi a dezinformării.

Haugen a acuzat, de asemenea, Meta că nu face suficient pentru a limita conţinutul dăunător în general, unele dintre documentele pe care le-a publicat indicând dificultăţile pe care Facebook le-a întâmpinat pentru a limita dezinformarea înainte de revoltele din 6 ianuarie de la Washington.

Meta a negat faptul. Luând cuvântul la summitul anual Web Summit din această lună, Nick Clegg, vicepreşedintele Meta pentru afaceri globale, a declarat că conţinutul Facebook se referă în mare parte la „bebeluşi, grătare şi bar mitzvah” şi că promovarea conţinutului toxic este împotriva interesului comercial al platformei.

Pe lângă anunţarea testului de conţinut, Meta a declarat că lansează un experiment care permite unor agenţi de publicitate de pe Facebook să evite afişarea reclamelor pentru utilizatorii care s-au implicat recent în postări legate de ştiri şi politică, probleme sociale, crime şi tragedii.