• Industria cinematografică a avut parte de o premieră istorică în 2022, când două filme românești care au intrat în top 10 în box office la finalul anului.
  • În fruntea listei se află „Teambuilding”, o comedie satirică la locul de muncă a regizorilor Matei Dima, Alex Coteț și Cosmin Nedelcu.
  • Mirciulică , filmul regizorului Cristian Ilișuan, a ajuns pe locul șapte, devansând „Black Panther: Wakanda Forever”.

Industria cinematografică din România atinge un „punct de cotitură”, acest eveniment a susținut de succesul de box office din ultimul an, scrie Variety.

În anul 2022 industria cinematografică din România a marcat o premieră când filmele „Teambuilding” și „Mirciulică” au intrat în top 10 în box office. După această performanță, Variety a scris că: „România este o bestie cinematografică”.

Cum s-au prezentat filmele românești în box office

Teambuilding este o comedie satirică la locul de muncă, a regizorilor Matei Dima, Alex Coteț și Cosmin Nedelcu.

Recomandări

ȘTII UNDE AU ERUPT VULCANII?
UNDE FACI REVELIONUL?
A MURIT BELA KAROLYI
BIDEN AJUNGE ÎN AMAZON
CE E SLEEPMAXXING?
RUSIA ATACĂ

Filmul a avut cele mai mari încasări din România, înainte de a fi doborât de „Avatar 2” a lui James Cameron, care a adunat peste 8,3 milioane de dolari până în prezent.

Mirciulică este filmul regizorului Cristian Ilișuan care prezintă o comedie despre un tânăr de 30 de ani forțat să se mute înapoi la părinți după ce a picat un examen de justiție.

Filmul a ajuns pe locul șapte, devansând „Black Panther: Wakanda Forever”; „Minions: The Rise of Gru”; „Doctor Strange in the Multiverse of Madness” și „Top Gun”: Maverick”.

Sursă: IMDb

Cum se va schimba industria cinematografică din România

„Aceste succese comerciale au pus o anumită presiune asupra artiștilor români consacrați. Ei se tem că întreaga paradigmă, în ceea ce privește finanțarea, se va schimba”, spune Mihai Chirilov, critic de film.

El adaugă: „Cred că acest lucru va reconfigura industria. Există o presiune asupra industriei cinematografice pentru a livra cifrele, din punct de vedere comercial. Nu știu cum o vor face, ce se va schimba în ceea ce privește subiectele, abordarea. Dar există ceva în aer.”

Citește și: