• Gen Z obișnuiește să organizeze petreceri PowerPoint în care oamenii se adună pentru a-și arăta unii altora prezentări pe diverse teme în numele distracției.
  • Ascensiunea petrecerii PowerPoint vorbește, de asemenea, despre workificarea vieții noastre de zi cu zi.
  • Timpul de joacă nestructurat al copiilor din SUA a scăzut cu 25% între 1981 și 1997.

Pandemia a făcut ca petrecerea timpului liber să fie ciudată în multe feluri. Activitățile de grup au devenit extrem de coordonate – dacă se întâmplau vreodată. Existau o sumedenie de întrebări la care trebuia să răspundeți înainte chiar și de cele mai întâmplătoare interacțiuni: Cine va fi acolo? Pe cine au mai văzut în ultima vreme? Sunt vaccinați? Și-au făcut testele recent? Chiar și după ce ajungeai acolo unde mergeai, existau reguli și așteptări, scrie Business Insider.

Trebuia să stați sau să vă așezați cu stânjeneală la doi metri distanță unul de celălalt și să încercați să înțelegeți ce spune fiecare din spatele unei măști, cu toate zgomotele înăbușite și expresiile faciale pe jumătate blocate care veneau cu ele.

O mulțime de interacțiuni sociale s-au mutat online, ceea ce a venit cu propriul său sens al formalității – plimbări în grup pe Peloton, trivia Zoom, oricare ar fi fost aplicația Houseparty, sau Clubhouse. Timpul de relaxare, din motive întemeiate, necesita muncă pentru a fi obținut.

Recomandări

MUSK MIZEAZĂ PE AFD
SOLSTIȚIUL DE IARNĂ
CÂT COSTĂ DISTRACȚIA?
CCR SUB LUPA SUA
SUA UCID LIDERUL ISLAMULUI

În ultimii câțiva ani, viața a devenit mult mai normală pentru mulți oameni. S-au întors la birou, merg la restaurante și la evenimente live, se întâlnesc cu prietenii și familia în persoană. Cu toate acestea, unele interacțiuni sociale nu au revenit la forma lor anterioară. Exemplu: petrecerea PowerPoint, în care oamenii se adună pentru a-și arăta unii altora prezentări pe diverse teme în numele distracției.

Se presupune că petrecerile PowerPoint au început în 2012 ca întâlniri de tipul „bea, vorbește și învață” în Canada. În timp, acestea s-au răspândit. Cei de la Harvard le făceau în 2018. Când a apărut COVID-19, au luat cu adevărat amploare, mai ales în rândul tinerilor. Avea un oarecare sens în perioada în care eram blocați înăuntru. Este destul de ușor să-ți partajezi ecranul pe Zoom sau Google Meet, și era mai bine să ai un fel de activitate de făcut în loc să te holbezi la fețele oamenilor.

Dar chiar dacă am revenit la normal, oamenii continuă să își conecteze laptopurile la televizoare și să partajeze diapozitive în contexte sociale. Pe TikTok și puteți găsi o mulțime de conținuturi care se bazează pe PowerPoint. Există prezentări despre ce melodii ale lui Beyoncé reprezintă cel mai bine fiecare prieten, ce să faci dacă ești blocat într-un lift sau dacă porumbeii sunt un dăunător sau un animal de companie. În martie, Cosmopolitan a publicat o listă de 55 de idei PowerPoint, care includea idei precum prezentarea unui discurs pentru fiecare sosie celebră a prietenilor tăi sau clasificarea personajelor de desene animate în funcție de frumusețe.

Ascensiunea petrecerii PowerPoint vorbește, de asemenea, despre workificarea vieții noastre de zi cu zi. Granița dintre muncă și timpul liber se estompează de ani de zile. Posibilitatea de a răspunde mereu la e-mailuri sau mesaje pe telefon a făcut ca timpul „personal” să fie mai poros. Și, mai ales în rândul tinerilor ambițioși, există sentimentul că trebuie să fii mereu ocupat, că totul trebuie să fie optimizat, că există mereu spațiu pentru programare sau creștere.

După cum a arătat Anna North de la Vox anul trecut, timpul de joacă nestructurat al copiilor din SUA a scăzut cu 25% între 1981 și 1997. Din diverse motive, copiii nu mai au la fel de multă experiență în a se descurca singuri, ceea ce le poate influența sentimentul de autonomie și îi poate priva de oportunități de a-și dezvolta abilități sociale importante și instrumente de combatere a anxietății și depresiei.

În loc să îmbrățișeze un pic mai mult hazard, oamenii își înghesuie în mod constant prietenii și familia în calendarul lor. Nu este neobișnuit ca cineva să trimită un formular Google pentru a alege o nouă carte și o nouă dată pentru un club de lectură, la fel cum ar face-o la serviciu. Răspunsul la un mesaj text de grup folosind limbajul clasic de birou a devenit norma în unele cercuri.

Și, da, acest lucru nu înseamnă că nu au existat petreceri tematice care au necesitat puțină planificare sau nopți de joc cu structură, dar folosirea produselor realizate de giganți tehnologici precum Microsoft și Google pentru a te bucura de o seară cu prietenii pare mult mai tristă decât să înveți din nou regulile jocului Monopoly.

Citește și