• Un studiu Human Rights Watch arată că reclamele din online afectează copiii.
  • Reclamele denaturează experiențele online ale copiilor.
  • Firmele care gestionează aplicațiile și site-urile au folosit datele copiilor.

În timpul pandemiei de COVID-19, milioane de elevi au participat la cursuri online. Un studiu Human Rights Watch arată că firmele care gestionau aplicațiile au folosit datele copiilor pentru a rula reclame cu conținut personalizat. Iar companiile au denaturat experiențele copiilor.

Mihaela este mama a doi copii și spune că s-a lovit de o astfel de situație.

„Cu băiatul meu am întâmpinat un pic această problemă, pentru că se joacă la calculator și se fac cumva reclamă la jocurile pentru copii mari și atunci a fost un pic mai dificil să-i explic exact care este diferența dintre ele și care este diferența dintre un anumit joc care să se poată juca cu ele”.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„Ideea este de a avea acest control parental. Ar trebui să-i explicăm pur și simplu. Stai cu el ca la psiholog și îi explici fiecare lucru, ce impact are”.

Reclamele au un impact mare asupra modului de gândire și de analiză a lucrurilor în cazul copiilor, spre deosebire de adulți, spune psihologul Gabriela Malaaouf.

„Așa cum noi adulții avem o grămadă de filtre și putem să știm, să facem diferența între ce este adevărat și ce este fals, până și noi adulții nu facem asta cu brio, știm că neuro marketingul este un curent în creștere și până la urmă toți cei care vor să vândă ceva reușesc să influențeze stilul de cumpărare al oamenilor, închipuie-ți cum stă treaba asta la copii, care nu au toate aceste filtre de diferențiere și ne referim la un copil de trei ani.”