- Influencerița de wellness @truth_crunchy_mama le-a spus celor 37.000 de adepți să „nu mai dau vina pe natură a lucrurilor care au fost de fapt cauzate de guvern”.
- @drmercola le-a sugerat celor 504.000 de adepți ai săi dacă, în timp ce mass-media s-a concentrat pe schimbările climatice, incendiile ar fi fost posibile în mod deliberat „pentru a facilita o acaparare a terenurilor”
- Acest fenomen a explodat în timpul pandemiei, când anti-vax a stăpânit comunitatea de wellness.
Când un incendiu a izbucnit în Maui din Hawaii în august anul trecut, impactul a fost devastator: un întreg oraș redus în cenușă, peste 100 de vieți pierdute. Infernul a fost descris drept „cel mai mare dezastru natural din istoria statului”, relatează CNN.
Advertisment
Dar unii de pe Instagram au sugerat, fără dovezi, că era ceva mult mai nefast în joc.
Influencerița de wellness @truth_crunchy_mama le-a spus celor 37.000 de adepți să „nu mai dau vina pe natură a lucrurilor care au fost de fapt cauzate de guvern”. Ei „vor continua să declanșeze incendii până când ne vom supune cu toții agendei lor privind schimbările climatice”, a spus ea într-o altă postare.
Recomandări
Mai târziu, @drmercola le-a sugerat celor 504.000 de adepți ai săi dacă, în timp ce mass-media s-a concentrat pe schimbările climatice, incendiile ar fi fost posibile în mod deliberat „pentru a facilita o acaparare a terenurilor” pentru a face din zonă un „oraș inteligent” – referindu-se la un oraș axat pe tehnologie. idee de design urban.
Un alt influencer, tot pe pagina sa de instagram, a dedus comunității sale de 76.000 de oameni că incendiile din Hawaii au fost declanșate de „arme cu energie direcționată” – sisteme care folosesc energie, cum ar fi razele laser.
Cine sunt acești oameni și cu ce se ocupă?
Toți acești oameni sunt influenceri de sănătate, mai exact, wellness– un termen vag definit pentru o gamă largă de conturi, inclusiv yoga, stilul de viață, fitness, sănătate alternativă și spiritualitate new age.
Dar de ani de zile a existat o îmbinare a bunăstării, a dezinformarii și a conspirației, deoarece un subset de influenți folosesc fundalul postărilor plăcute din punct de vedere estetic, în culori pastelate, pentru a răspândi mesaje mult mai întunecate, împletind teorii alarmante ale conspirației cu apeluri către utilizatori să-și cumpere suplimente, sau servicii.
Acest fenomen a explodat în timpul pandemiei, când anti-vax a stăpânit comunitatea de wellness. Pe măsură ce interesul pentru pandemie a scăzut, experții spun că unii factori de influență ai sănătății s-au agățat de schimbările climatice pentru a-i stimula pe adepți.
Citește și
- Adrian Sârbu: Programa școlară e un dezastru. Copiii trebuie să învețe să gândească
- Zalujnîi nu e de acord cu tactica de război a lui Zelenski: „Ucraina nu trebuie să mai aștepte ajutoare din exterior”
- FOTO. Mark Zuckerberg are un nou look. Imagini virale de la audierile privind abuzul online
Partenerii noștri