• Meta construiește o rețea socială descentralizată bazată pe text, care se va asemăna cu Instagram.
  • Un prototip recent arată sloganul propus pentru rețea ca fiind „Instagram pentru gândurile tale”.
  • Instagram a introdus „Canale de difuzare”, unde anumiți utilizatori pot trimite DM-uri unidirecționale către urmăritori.

Nu mai este un secret faptul că Meta își construiește propria rețea socială descentralizată bazată pe text. Noua rețea a Meta – care are deja câteva nume de cod raportate: P92, Project 92 și Barcelona – va fi integrată cu Instagram, iar utilizatorii vor putea să se conecteze la rețea folosind contul lor de Instagram, potrivit Moneycontrol, care a raportat pentru prima dată despre proiect în luna martie, scrie Business Insider.

Directorul executiv al Instagram, Adam Mosseri, va conduce proiectul. „Grupul de produse de partajare” al Instagram, care susține rolele și instrumentele axate pe creatori, va susține, de asemenea, P92, Per un raport recent al The Information.

Meta a introdus deja mai multe funcții bazate pe text în ecosistemul Instagram în ultimele câteva luni. În decembrie, Instagram a lansat „Notes”, care le permite utilizatorilor să împărtășească statusuri scurte în DM-uri. Iar în februarie, Instagram a introdus „Canale de difuzare”, unde anumiți utilizatori pot trimite DM-uri unidirecționale către urmăritori.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Într-un prototip recent împărtășit de Alessandro Paluzzi, un dezvoltator italian de dispozitive mobile care face inginerie inversă a codului Instagram pentru a dezvălui testele interne, se pare că Meta folosește sloganul „Instagram pentru gândurile tale” în timp ce continuă să dezvolte P92. „Explorăm o rețea socială descentralizată de sine stătătoare pentru schimbul de actualizări de text”, a declarat un purtător de cuvânt al Meta pentru Insider într-o declarație atunci când a fost întrebat despre prototip. „Credem că există o oportunitate pentru un spațiu separat în care creatorii și figurile publice pot împărtăși actualizări în timp util despre interesele lor.”

Noua rețea a Meta va concura, în teorie, cu Twitter, precum și cu avalanșa de înlocuitori ai Twitter care au apărut pe piață, cum ar fi Mastodon și Bluesky, al fondatorului Twitter, Jack Dorsey. Meta ar putea fi într-o poziție bună pentru a ocupa acest spațiu, a declarat Daniel Morgan, manager senior de portofoliu la Synovus Trust.

„Nu le este greu să comercializeze așa ceva”, a declarat Morgan pentru Insider, amintind de miliardele de utilizatori ai Meta. „Este o idee mai bună decât multe alte lucruri care au ieșit recent de la Meta”, a adăugat Morgan. „Este o mare oportunitate pentru ei de a umple acel gol, Twitter trecând printr-o astfel de tranziție”.

„Acesta ar putea fi un alt picior în povestea Meta în ceea ce privește monetizarea abonaților”, a spus Morgan. „Încearcă să monetizeze rolele, acesta este următorul lor picior mare. Acest nou produs – Barcelona, cum vreți să-i spuneți – există cu siguranță un apetit pentru el.”

Citește și