• Piața media a înregistrat o scadere de 2,7% în 2020
  • În 2021 este așteptată o revenire de 4%
  • Publicitatea outdoor a avut cel mai mult de suferit

Piața media nu a fost exclusă de pe lista domeniilor care au avut de pierdut în 2020. A avut scăderi de 2,7% și a ajuns, astfel, la o valoare de 467 de milioane de euro. Totuși, în 2021 este așteptată o revenire de 4%, susținută de investițiile media din digital, dar și din TV, conform colegilor de la Ziarul Financiar.

Care au fost pierzătorii de pe piața media în 2020

Cu siguranță publicitatea outdoor a avut cel mai mult de pierdut. În 2020 a a avut scăderi de 20% în aprilie.

În perioada verii, lucrurile, într-adevăr, și-au revenit puțin, însă odată ce a venit sezonul rece, publicitatea outdoor a scăzut din nou. Așadar, per total, acest segment a avut o scădere de 25%, conform Ziarului Financiar.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Nu este așteptată o revenire în 2021. Nivelul investițiilor va rămâne constant de circa 24 de milioane de euro. În plus, să știi că cel mai mult pandemia și-a pus amprenta pe bugetele media în lunile aprilie și mai, când multe dintre brand-uri și-au limitat comunicarea.

Care sunt câștigării de pe piața media în 2020

Cea mai mare creștere în 2020 a avut-o e-commerce-ul, de 88%. Digitalul a crescut cu 6,2% față de 2019 și a încheiat anul trecut cu o valoare totală de 117,8 milioane de euro.

Audiențele televiziunilor au crescut foarte mult pe perioada lockdown-ului, cu 16% față de aceeași perioadă din anul anterior. Pe timpul verii au scăzut, dar au crescut la loc odată cu sezonul rece. Și ce este aici de menționat este că audiențele au crescut și în off-prime-time, și anume +10% în octombrie și +12% în noiembrie.

Motivul, bineînțeles, au fost restricțiile care s-au înăsprit din nou în acea perioadă.