• Apple modifică setările din iOS ceea ce va afecta puternic, în primul rând, Facebook.
  • Utilizatorii vor alege dacă vor ca datele lor să fie colectate de o aplicație.
  • Conform analiștilor Wall Street Journal, Facebook va avea o scădere cu 7%.

Războiul dintre Apple și Facebook a ajuns la faza pe date personale.

Care este miza acestui război

La fel ca în orice conflict de acest fel, totul se rezumă la bani. Iar analiștii au făcut un calcul cu suma pe care o va pierde Facebook după ce Apple a decis să le pună bețe în roate: 7% din veniturile din următorul trimestru. Adică undeva pe la 2 miliarde de dolari. Iar asta după ce Apple le-a oferit utilizatorilor posibilitatea să aleagă dacă o aplicație să le colecteze datele sau nu. Facebook este conștientă că un utilizator care are o asemenea opțiune va alege „nu”.

Ultimul glonț a fost tras de Tim Cook, șeful Apple

Tim Cook a susținut recent un discurs către Bruxelles cu ocazia Data Privacy Day. Iar discursul lui a fost unul cu adevărat dur. Deși nu a pomenit Facebook nicio clipă, acest aspect a făcut ca discursul lui să aibă un impact și mai mare.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Tim Cook, CEO Apple: „Nu ar trebui să privim dincolo de imaginea de ansamblu, iar dezinformarea și teoriile conspirației sunt alimentate de algoritmi. Nu mai putem închide ochii la o teorie despre tehnologie care spune că orice fel de engagement e unul bun, cu cât mai mult timp, cu atât mai bine, și totul având ca scop colectarea de date. Prea mulți încă pun întrebarea: cu cât de multe lucruri putem scăpa? Când ar trebui să întrebe: care sunt consecințele?”