• Franța ar putea impune influencerilor să menționeze obligatoriu dacă imaginile lor au fost retușate sau filtrate.
  • Ministrul de finanțe, Bruno Le Maire, a declarat că măsura are ca scop limitarea efectelor psihologice distructive ale filtrelor.
  • Aceasta ar interzice unui influencer să promoveze chirurgia estetică în cadrul unui parteneriat plătit.

Franța ar putea impune ca influencerii să anunțe dacă o fotografie sau un videoclip pe care l-au postat a fost retușată sau filtrată. Într-o conferință de presă de vineri, ministrul de finanțe al Franței, Bruno Le Maire, a declarat că țara este prima națiune europeană care a creat un cadru cuprinzător pentru reglementarea sectorului influencerilor, scrie Business Insider.

„Vom face obligatorie afișarea unui filtru sau retușarea conținutului foto și video în timpul unui parteneriat plătit”, a scris pe Twitter contul lui Le Maire pe 24 martie, explicând că au căutat să „limiteze efectele psihologice distructive” pe care le-au avut practicile asupra utilizatorilor de internet.

„Orice promovare privind chirurgia estetică, de către influencerii din online, ca parte a unui parteneriat plătit, va fi acum interzisă”, a continuat ministrul. Propunerea face parte dintr-un proiect de lege care va fi luat în considerare în Adunarea Națională a Franței săptămâna viitoare.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

În următoarele săptămâni, guvernul va organiza o echipă de supraveghere în cadrul Direcției Generale pentru Consumatori, Concurență și Prevenirea Fraudei, care va fi responsabilă cu răspunsul la sesizările utilizatorilor de internet. Echipa va avea puterea de ordonanță și sancțiuni.

Le Maire a spus într-un tweet că reglementările sunt menite să ajute în mod dublu: să sprijine influencerii, dar și să protejeze consumatorii. De asemenea, el i-a avertizat pe influencerii care „nu respectă legea” că guvernul nu va fi indulgent.

Influencerii, luați în vizor de guvernul francez

Nu este prima dată când Franța încearcă să sporească transparența în circulația imaginilor promovate de influencerii din țară. În 2017, Franța a adoptat o lege care impune ca orice fotografie comercială care are retușuri să fie etichetată cu „photographie retouchée” pentru a le indica utilizatorilor dacă influencerii folosesc filtru sau alte aplicații.

Ideea a apărut de la fostul ministru al Sănătății al Franței, Marisol Touraine, care a spus că este important să se evite promovarea „idealurilor de frumusețe inaccesibile și să se prevină anorexia în rândul tinerilor” la acea vreme, potrivit Le Parisien. În același an, Getty Images a anunțat că nu va mai accepta fotografii de la freelanceri care modifică corpul unei persoane.

Citește și: