Țara în care, prin lege, influencerii trebuie să semnaleze în social media că fotografiile lor sunt editate

Logo-ul de la Instagram lângă un telefon în care este deschisă aplicația pentru fotografii. Sursa Foto: HEPTA
  • Norvegia a adoptat o lege care vizează retușarea fotografiilor postate în social media.
  • Legea le impune creatorilor de conținut, influencerilor și agențiilor de marketing și publicitate să marcheze fotografiile care sunt retușate.
  • Aceasta a fost adoptată în Parlamentul norvegian cu 72 de voturi pro și 15 voturi contra și trebuie să fie aprobată de regele Norvegiei înainte de a fi promulgată.

Norvegia a adoptat o lege care vizează editarea fotografiilor, în încercarea de a aborda problemele legate de imaginea corporală în societate, relatează The Hill.

Noua lege le impune creatorilor de conținut să marcheze pozele retușate atunci când este cazul, chiar și pentru un simplu filtru adăugat pe fotografie.

Orice fotografie în care „forma, dimensiunea sau pielea unui corp a fost modificată prin retușare sau alte manipulări vizuale” trebuie să fie marcată ca fiind editată, conform legislației.

Legea are în vizor atât agenții de publicitate, cât și celebrități sau influenceri din social media. Aceștia trebuie să semnaleze imaginile modificate și trebuie să semnaleze dacă beneficiază în vreun fel de pe urma postării.

Legea a fost adoptată în Parlamentul norvegian cu 72 de voturi pentru. Doar 15 voturi au fost împotriva acestei legi.

Editarea fotografiilor ar putea însemna „nesiguranță socială” sau „stimă de sine scăzută”. Prin intermediul acestei legi, oficialii norvegieni vor să pună accent pe reprezentarea femeii în societate.

Legea trebuie să fie aprobată de regele Norvegiei înainte de a fi promulgată.