- Milenialii și Generația Z se îndepărtează de știri, ei își iau informații din social media.
- IRUO: 4 din 10 persoane evită știrile, pentru că li se par deprimante și plictisitoare.
- A. Momoc: Publicul tânăr de pe social media e mai pozitiv, caută distracție și evadare.
Milenialii și Gen Z se îndepărtează de știri și preferă social media. De ce? 4 din 10 persoane evită în mod activ ştirile, pentru că li se par deprimante şi plictisitoare, arata un studiu Oxford. Materialele video pentru ei devin o sursă mai importantă de știri.
Antonio Momoc, decan al facultății de Jurnalism, spune că principiul jurnalismului neoliberal e „The bad news are good news”. În goana după rating, știrile s-au concentrat pe senzațional, dramă și emoțional. Publicul tânăr de pe rețelele de socializare e mai pozitiv și caută distracție și evadare. Nu se lasă angrenat în vechile clivaje sociale.
De ce tot mai mulți oameni se îndepărtează de știri și aleg social media?
„Modelul de business în presă s-a schimbat cu totul, mai ales că avem această competiție care vine din social media. Jurnaliștii caută să exagereze, caută senzaționalul. Este o goană după știri cât mai dramatice iar acest lucru are un efect advers asupra generației tinere care refuză consumul de știri apocaliptice. Rețelele de socializare ne propun o lume perfectă, iar tinerii caută o evadare acolo. Perfecțiunea vine din filtre și pare că acolo totul funcționează foarte bine. Tinerii au ajuns la o saturație în ceea ce privește presa tradițională”, a declarat Antonio Momoc, decan al facultății de Jurnalism, pentru Aleph News.