- Medicii stomatologi avertizează cu privire la consumul de băuturi răcoritoare și băuturi zaharoase de către copiii sub 6 ani.
- „20% din populația franceză reprezintă 80% din problemele dentare” , potrivit specialiștilor.
- Cantitățile de zahăr absorbite din sticlă pot fi semnificative și pot provoca carii.
„Copii Coca-Cola”. Aceasta este porecla dată de profesioniștii din domeniul sănătății și al copilăriei timpurii copiilor cu vârsta sub șase ani care suferă de carii dentare timpurii din cauza consumului excesiv de băuturi zaharoase, mai exact de sucuri. Acest fenomen în creștere și îngrijorător a fost evidențiat într-un articol publicat de tf1info. Aceasta a fost observată în special în mai multe regiuni din Franța
„Uneori vedem pacienți de un an care au doar patru dinți, toți cariați. Rămân doar rădăcinile și nu avem altă soluție decât să le extragem” , a declarat Angéline Leblanc, medic stomatolog și autoare a unei teze despre cariile timpurii.
Mediile defavorizate
Copiii mici cu dinți pătați, crăpați, înnegriți sau strâmbi din cauza cariilor timpurii provin din medii defavorizate. „Lucrăm cu părinți care sunt dezavantajați din punct de vedere social și care uneori nu știu să citească. Ei cred că fac ceea ce trebuie și nu sunt conștienți de faptul că ceea ce le dau copiilor lor poate fi dăunător. Unii primesc doar sticle de Coca-Cola sau ceai cu gheață…” , a explicat Stéphanie Leclerc, șefa unității pentru prima copilărie din cadrul instituției publice departamentale de sprijin, acompaniament și educație (EPDSAE) din Lille, în cadrul zonei metropolitane din Franța. Ea a spus că majoritatea părinților nu sunt conștienți de consecințele consumului de băuturi zaharoase la o vârstă foarte fragedă.
Crearea de etichete
Pentru ca acest fenomen să nu se generalizeze, profesioniștii din domeniul sănătății militează pentru crearea unor etichete pe băuturile răcoritoare pe care să apară mențiunea„interzis copiilor sub 6 ani”, precum logo-ul de pe eticheta Autorității pentru Siguranța Alimentară a Comisiei Europene. Acest lucru ar fi similar cu logo-ul „nu este recomandat femeilor însărcinate” de pe băuturile alcoolice.