• Pfizer este în prezent cel mai utilizat vaccin la nivel global.
  • Țările sărace au optat pentru vaccinurile chinezilor și rușilor.
  • Etapa a III a de vaccinare în România începe luni.

Cel mai prețios lucru din lume în acest moment este vaccinul. Cursa pentru imunizarea mondială este una contracronometru, iar câștigătorii sunt cei care au știut să își asigure vaccinul rapid. Nu se plâng nici companiile care produc vaccinurile anti-Covid. Deocamdată, în fruntea clasamentului celui mai folosit vaccin la nivel mondial este serul dezvoltat de Pfizer și BionNTech.

Cum s-au impus în fața celorlalte companii?

Serul Pfizer a fost primul pentru care au fost anunțate rezultatele finale ale testării. Și primul aprobat în multe dintre țările occidentale: Marea Britanie, Statele Unite, Uniunea Europeană. A beneficiat și de sprijinul mecanismelor diplomatice ale Statelor Unite și Germaniei, așa că a ajuns să fie cel mai folosit în acest moment la nivel mondial.

Pe lângă țările de care îți aminteam mai sus, și în Canada și mai multe țări din America Centrală și de Sud. De asemenea, merită menționată poziția puternică a britanicilor, care au urmărit să ofere fostelor colonii vaccinul Oxford/AstraZeneca. În acest caz, diplomația vaccinului ar putea fi utilizată pentru a sprijini planul „Marea Britanie globală” de consolidare a relațiilor britanice cu fostele sale teritorii

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

Campania de vaccinare de la noi

Premierul Florin Cîțu a anunțat, într-o postare pe Facebook, că etapa a III-a de vaccinare începe mâine, în zonele unde rata de infectare este de peste 4,5, precizând că 500.000 de persoane din populația generală s-au înscris pe platforma de vaccinare și că vaccinarea nu este obligatorie, dar este singură soluție pentru a reveni la normalitate cât mai curând. Pentru restul populației, încep înscrierile pe lista de așteptare, iar vaccinarea propriu-zisă pornește din aprilie.