- Campaniile de informare din alte țări europene sunt mult mai prietenoase.
- Clipurile prezentate în Franța sunt mult mai prietenoase ca cele românești.
- Informațiile despre efectele secundare sunt actualizate zilnic în Spania.
- Autoritățile spaniole se tem de un al treilea val după Sărbători.
Ca să înțelegi strategia de vaccinare din România ai nevoie de studii juridice sau de multă răbdare. Chiar dacă guvernul a publicat toate informațiile pe internet, este greu să înțelegi ce trebuie să faci ca să te poți vaccina.
Alte țări europene au mizat pe explicații simple și la obiect, cu exemple pe înțelesul oricărui cetățean.
Cum arată site-urile despre vaccinare din alte țări europene
Mult mai prietenoase, cu imagini, grafice actualizate și cu explicații simple, pe înțelesul tuturor. Pentru că foarte mulți oameni vor să se vaccineze, dar ar vrea întâi să afle mai multe înainte de face acest pas.
Sistemul sanitar din Marea Britanie, de pildă, oferă pe pagina web informații concise și la obiect în 7-8 paragrafe despre: cine se poate vaccina împotriva Covid-19, ce să faci dacă ești însarcinată sau cum se administrează vaccinul.
Explicațiile arată că procesul vaccinării este relativ simplu: printr-o injectie în umar și în două doze, la 21 de zile distanță.
Toate aceste informații se pot înțelege de la prima citire, pe o singura pagina, fără elemente grafice inutile care adesea nu fac decât să distragă atenția vizitatorului.
„Germania își suflecă manecile” este sloganul campaniei de vaccinare a administrației germane care se laudă cu un site cu videoclipuri actualizate, dar și cu postere tipărite și distribuite, precum și cu reclame radio. Pe pagina web a guvernului german există chiar și clipuri video acompaniate de limbajul semnelor.
Și dacă este să comparăm clipul video al guvernului României despre vaccin cu cel al Franței, diferența de calitate și de preocupare pentru cetățean este evidentă.
Dacă guvernanții noștri preferă în continuare clipurile cu animații sărace, cu aceeași muzică de fond, oarecum de umplutură, si cu mult text, francezii au investit într-o producție video cu texte scurte, cu o grafică profesionistă și toate acestea susțin informația transmisă de o voce antrenată special pentru campanii de comunicare.
Care sunt cele mai vizibile informații de pe site-ul ministerului spaniol al Sănătății
În Spania s-au făcut și campanii video de sensibilizare, mai ales înainte de vaccinare, iar fiecare guvern regional are propria politică de comunicare, foarte activă și cu răspunsuri rapide.
Pagina ministerului național al Sănătății conține toate datele de care ai nevoie ca să înțelegi imediat care sunt recomandările cu privire la acest vaccin. Sunt explicate efectele secundare cunoscute până acum și informația este actualizată zilnic. De asemenea, dacă vrei poți să citești și fișa vaccinului așa cum a fost aprobată de Agenția Europeană a Medicamentului, iar toata strategia de vaccinare o găsești explicată pe înțelesul oricărui cetățean într-un document care acoperă toate capitolele de la organizarea campaniei, la distribuție, supervizare și comunicare.
De ce se pune atât preț pe campania de comunicare în alte țări europene
Comunicarea defectuoasă poate să trezească multe suspiciuni în rândul cetățenilor, în ciuda eforturilor de a avea un vaccin împotriva coronavirusului.
Guvernul Spaniei, de exemplu, face tot posibilul pentru ca informarea să fie cât mai completă și la obiect, pentru că se teme de un al treilea val de Covid care este așteptat după Sărbători. De aceea, guvernanții preferă să mizeze pe transparență și pe campanii eficiente, care să ajute cetățenii să se vaccineze.