- Este posibil ca nava să fi rămas fără energie electrică, care are un rol în controlul cantității de oxigen și dioxid de carbon din interior.
- Pe măsură ce nivelul de oxigen scade, proporția de dioxid de carbon expirată de echipaj va crește, ceea ce va avea consecințe potențial fatale.
- Potrivit căpitanului Ramsey, dacă submersibilul se află pe fundul mării, temperatura apei va fi de aproximativ 0C.
Nu se știe cu exactitate unde se află submersibilul Titan și care este starea celor cinci membri ai echipajului de la bord. Se crede că vasul ar putea avea mai puțin de 10 ore de oxigen, ceea ce creează o cursă contra cronometru pentru a găsi submersibilul înainte de a fi prea târziu, scrie BBC.
După cum a declarat pentru BBC News dr. Ken Ledez, expert în medicină hiperbară la Universitatea Memorial din St John’s, Newfoundland, faptul că cei de la bord rămân fără aer nu este singurul pericol cu care se confruntă. Este posibil ca nava să fi rămas fără energie electrică, care are un rol în controlul cantității de oxigen și dioxid de carbon din interior.
Pe măsură ce nivelul de oxigen scade, proporția de dioxid de carbon expirată de echipaj va crește, cu consecințe potențial fatale. „Pe măsură ce nivelurile de dioxid de carbon se acumulează, atunci devine sedativ, devine ca un gaz anestezic și vei adormi.” O cantitate prea mare de gaz în sângele unei persoane, cunoscută sub numele de hipercapnie, poate să o ucidă dacă nu este tratată.
Echipajul de pe Titan, supus riscului de hipotermie
Fostul căpitan de submarin al Marinei Regale, Ryan Ramsey, spune că s-a uitat pe internet la videoclipuri cu interiorul navei Titan și nu a putut vedea un sistem de eliminare a dioxidului de carbon, cunoscut sub numele de epuratoare. „Aceasta este pentru mine cea mai mare problemă dintre toate”, spune el. În același timp, echipajul este expus riscului de hipotermie, când corpul devine prea rece.
Potrivit căpitanului Ramsey, dacă submersibilul se află pe fundul mării, temperatura apei va fi de aproximativ 0C. În cazul în care a pierdut și electricitatea, acesta nu va genera energie și, prin urmare, nu poate genera căldură. Hipotermia, lipsa de oxigen și acumularea de dioxid de carbon în interior înseamnă că abilitatea echipajului de a lua legătura cu misiunea de căutare și salvare, cum ar fi lovirea corpului la intervale regulate pentru a încerca să atragă atenția, va scădea.
„Dacă sunt inconștienți, nu vor putea face prea multe pentru a se ajuta singuri”, spune Dr. Ledez. În timp ce Paza de Coastă a avertizat că probabil a mai rămas puțin oxigen, echipajul ar putea fi capabil să își conserve proviziile – cel puțin pentru o vreme.
Ramsey spune că și încetinirea respirației ar putea fi de ajutor, dar admite că acest lucru ar putea fi dificil având în vedere stresul la care ar fi supuși. Dr. Ledez spune că ar putea, de asemenea, să împrăștie granule care absorb dioxidul de carbon sau să își reducă consumul de energie, dacă mai au încă electricitate. În ciuda tuturor acestor provocări, el îndeamnă să nu se anuleze prea curând operațiunea de căutare și salvare, spunând că ar putea fi capabili să supraviețuiască chiar și atunci când nivelul de oxigen este foarte scăzut.
Citește și: