• Primul test de sarcină pe bază de salivă din lume va ajunge în magazinele din Europa, Africa de Sud, Emiratele Arabe Unite și Israel la începutul anului 2023.
  • Kitul de testare SaliStick, dezvoltat de start-up-ul israelian Salignostics, oferă rezultate în zece minute.
  • Acesta nu necesită o probă de sânge sau de urină, ci doar o mostră de salivă a pacientei.

Primul test de sarcină pe bază de salivă din lume va ajunge în magazinele din Europa, Africa de Sud, Emiratele Arabe Unite și Israel la începutul anului 2023. Kitul de testare SaliStick, dezvoltat de start-up-ul israelian Salignostics, oferă rezultate în zece minute. Dezvoltatorii au declarat că testul – al cărui preț este descris ca fiind competitiv”, dar care nu a fost încă confirmat – detectează sarcina în prima zi a unei menstruații ratate.

Acesta nu necesită o probă de sânge sau de urină, ci doar o mostră de salivă a pacientei. SaliStick-ul a obținut certificarea CE europeană, iar firma susține că se află în discuții avansate cu distribuitorii pentru a începe livrarea produselor în primul trimestru al anului 2023.

Profesorul Aaron Palmon, co-fondator al Salignostics, a declarat: Saliva este cheia diagnosticării rapide pentru o varietate de motive medicale. Este singurul mijloc neinvaziv, ușor și igienic de a detecta hormoni, viruși și chiar boli. Cu SaliStick, valorificăm capacitățile puternice de diagnosticare pe care am reușit să le creăm prin analiza salivei. Acest produs elimină complet necesitatea prelevării de probe de sânge și urină atunci când se testează sarcina.”

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Potrivit analizei companiei, SaliStick este pregătit să câștige o cotă de piață semnificativă datorită experienței sale unice și inovatoare de utilizare. SaliStick va fi prezentat la Târgul Medica 2022 din Düsseldorf, Germania, care va avea loc între 14 și 17 noiembrie.

Printre alte inovații, Salignostics a dezvoltat produse pentru detectarea malariei, a riscului cardiac, a Helicobacter pylori și a altor boli. Compania a strâns până în prezent un total de 16 milioane de dolari (13,60 milioane de lire sterline), iar acum strânge fonduri suplimentare pentru a susține vânzările, marketingul și cercetarea și dezvoltarea.