- Studiu: Un grup de oameni se plimbă prin natură, altul prin oraș.
- Grupurilor li s-a pus mâncare sănătoasă și nesănătoasă la dispoziție.
- Oamenii care se plimbau prin natură alegeau alimentele sănătoase.
- Grupul care s-a plimbat prin oraș a ales mâncarea nesănătoasă.
- Oamenii care au cazare cu vedere la natură aleg mâncarea sănătoasă.
Natura este noul nutriționist personal – o plimbare prin natură te ajută să iei cele mai bune decizii. Experimentul magic s-a ținut pe străzile Parisului, unde două grupuri de oameni au fost puși să meargă 20 de minute pe drumuri diferite. Unii doar prin zone aglomerate de blocuri si clădiri, alții au fost împinși în parcuri si zonele cu iarbă și copaci.
Advertisment
Cercetătorii au rămas mască atunci cand au văzut că cei care s-au plimbat prin natură și-au luat mâncare mai sănătoasă decât ceilalți, care au preferat alimentația de tip fast-food. Într-un alt experiment, participanții erau cazați într-un hotel și trebuiau să comande prin room service. Cei care aveau vedere spre oraș au ales mâncarea nesănătoasă – cei care aveau vederea spre un loc cu verdeață au preferat legumele și fructele.
Odată cu urbanizarea constantă a localităților și cu înlocuirea exercițiilor fizice în aer liber cu antrenamente în sălile de sport, cercetătorii se tem că oamenii ar putea fi determinați să facă alegeri alimentare mai puțin sănătoase.
Recomandări
Aceștia au recomandat ca școlile și companiile să folosească imagini din natură în spațiile lor de alimentație pentru a-i îndemna pe cei care mănâncă să facă alegeri mai sănătoase.
Citește și
- VIDEO. OpenAI lansează „GPT-4o”, fratele mai mic și mai deștept al lui GPT-4. Cu ce impresionează noul model A.I., gratuit pentru toți utilizatorii
- Companiile din UK vor să adopte modelul de 4 zile de lucru pe săptămână. Antreprenor: „Modelul ar fi o soluție pentru unele categorii din România, dar ar trebui impusă condiția ca angajații să aibă parte de creșteri salariale”
- Fenomenul drogurilor scapă de sub control în România. M. Vigil: „Suntem într-un trend european și mondial pentru că vârsta de consum a scăzut semnificativ”
Partenerii noștri