Johnson & Johnson a anunţat vineri că intenţionează să se divizeze în două companii, separând divizia de sănătate pentru consumatori de marea sa divizie farmaceutică, relatează Reuters.
Advertisment
Conglomeratul de sănătate va separa divizia sa de sănătate de consum într-o nouă companie listată la bursă. Rivalul Pfizer Inc şi-a combinat în 2019 unitatea de sănătate a consumatorilor cu GlaxoSmithKline într-o societate mixtă.
Johnson & Johnson a declarat că îşi propune să finalizeze separarea planificată în 18 până la 24 de luni.
Recomandări
Compania îşi va păstra unităţile de produse farmaceutice şi dispozitive medicale, care vinde medicamente precum tratamentul împotriva cancerului Darzalex. Se aşteaptă ca aceste unităţi să genereze venituri de aproximativ 77 de miliarde de dolari în 2021.
„Noua Johnson & Johnson şi noua companie Consumer Health vor putea fiecare să aloce mai eficient resursele pentru a oferi rezultate pentru pacienţi şi consumatori, pentru a stimula creşterea şi pentru a debloca o valoare semnificativă”, a declarat Joaquin Duato, care ar urma să devină directorul general al J&J în ianuarie.
Divizarea planificată vine la câteva zile după ce conglomeratul industrial american General Electric a declarat că se va separa în trei companii publice pentru a-şi simplifica activitatea şi a reduce datoriile.
Vineri, şi compania japoneză Toshiba Corp şi-a prezentat planurile de a se diviza în trei companii independente.
Partenerii noștri