Afaceri profitabile: Piața de fitness, în trend ascendent

Sursa: Mediafax Foto
  • Piața de fitness din România este susținută de cinci mari orașe din țară
  • Cele cinci orașe adună afaceri de 100 milioane de euro anual
  • Aproximativ 800.000 de români au abonament la fitness

În izolare și distanțare, marea provocare e să mai faci și sport. Așa cum poți. Mădălin, băiat serios, sportiv de performanță, îți povestește cum s-a menținut în formă până s-au deschis sălile de fitness.

„În timpul pandemiei, în starea de urgenţă, practic mă antrenam acasă. Mai ieşeam la alergat. Nu era un antrenament foarte intens. Făceam cu ce prindeam prin casă saltea, canapea, flotări. Alergam foarte mult, scări, chestii de cadio. Sunt şi sprotiv profesionist şi antreamentele mele trebuie să fie la un anumit nivel. Nu mi-am pierdut interesul. Din contră, m-am ambiţionat mai mult. Fiind obişnuit cu două antrenamente pe zi, dintr-odată să mă antrenez cu ce am la îndemână, mi-a fost foarte greu”, povestește kickboxerul Mădălin Mogoș.

Cinci mari orașe din România, respectiv București, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța și Iași, adună 500 de săli de fitness, adică jumătate din totalul de la nivel național.

Acestea au afaceri anuale de 100 de milioane de euro, iar toate sălile de fitness din țară reprezintă, anual, un business de 250 de milioane de euro.

Aproximativ 800.000 de români au abonament la o sală de fitness.

„Noi avem două tipuri de abonamente. Unul cu intrare până în ora 16.00 la 140 de ron lunar și al doilea este la 179 de ron cu intrări nelimitate. Abonamentul preferat este cel cu intrări non-stop, care are o pondere undeva la 65% din totalul abonamentelor. Avem clase de crossfit, aerobic, pilates, yoga. O persoană petrece în medie cam o oră și jumătate, două”, a explicat, pentru Aleph News, managerul unei săli de fitness, Flavius Augustin.

De altfel, el consideră că acest domeniu va urma trendul țărilor din vestul Europei, unde sălile de fitness au cunoscut o dezvoltare fără precedent.