• Vânzarea de alcool este strict controlată în Qatar, care a trebuit să își relaxeze restricțiile pentru a permite sponsorului FIFA, Budweiser, să își vândă produsele în afara locurilor de desfășurare a meciurilor de la Cupa Mondială și a zonelor pentru fani.
  • Fanii au fost informați că nu pot cumpăra bere la niciun meci din timpul turneului.
  • Ideea a fost că, pentru mulți fani, prezența alcoolului nu ar crea o experiență plăcută.

Fanii Cupei Mondiale din Qatar nu vor avea voie să cumpere alcool pe cele opt stadioane ale turneului. Schimbarea vine cu 48 de ore înainte de meciul de deschidere a competiției dintre Qatar și Ecuador, care va avea loc duminică pe stadionul Al Bayt din Al Khor.

Cei care se ocupă de ospitalitatea corporatistă pe stadioane vor putea în continuare să consume alcool. FIFA a declarat: „În urma discuțiilor dintre autoritățile din țara gazdă și FIFA, s-a luat decizia de a concentra vânzarea de băuturi alcoolice pe Festivalul Fanilor FIFA, pe alte destinații pentru fani și pe locațiile licențiate, eliminând punctele de vânzare a berii din perimetrul stadioanelor Qatarului la Cupa Mondială FIFA 2022″.

Aceasta a adăugat că Bud Zero va fi în continuare disponibilă și că „va continua să se asigure că stadioanele și zonele înconjurătoare oferă o experiență plăcută, respectuoasă și agreabilă pentru toți fanii”.

Recomandări

UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

O sursă informată cu privire la această decizie a declarat pentru Sky News: „Acestea au fost discuții pe termen lung, iar sentimentul general al tuturor celor implicați a fost că stadioanele trebuie să fie pentru toată lumea.”

Această Cupă Mondială este diferită de altele prin faptul că un număr mai mare de fani participă din Orientul Mijlociu și Asia de Sud, unde alcoolul nu joacă un rol atât de important în cultură. Ideea a fost că, pentru mulți fani, prezența alcoolului nu ar crea o experiență plăcută.

„Zonele pentru fani vor fi diferite, în sensul că unele sunt desemnate în mod clar ca fiind destinate consumului de alcool, în timp ce altele sunt fără alcool. Fanii pot decide unde vor să meargă fără să se simtă inconfortabil. Pe stadioane, acest lucru nu se întâmpla anterior”.

Vânzarea de alcool este strict controlată în Qatar și este permisă în această țară musulmană doar în barurile și restaurantele hotelurilor, departe de ochii străzii. Aceasta a trebuit să își relaxeze restricțiile privind alcoolul pentru a permite sponsorului FIFA, Budweiser, să își vândă produsele în afara locurilor de desfășurare a meciurilor și a zonelor pentru fani.