• Federația Internațională de Automobilism prezintă noi reglementări tehnice pentru mașinile F1.
  • Monoposturile vor deveni, din 2026, mai ușoare, mai rapide, dar și mai sustenabile datorită combustibilului.
  • Honda, Ford, Audi și posibil Cadillac vor intra în competiție datorită noilor reglementări.
  • Mașinile vor avea motor cu combustie internă de 536CP și motor electric de 470CP.

Formula 1 va arăta altfel din 2026. FIA a anunțat noi reglementări tehnice pentru monoposturile din F1, astfel că mașinile vor fi mai mici, mai rapide și se vor baza pe combustibili sustenabili.

Este a doua schimbare majoră făcută de FIA după cea din 2022 când a fost schimbată aderența aerodinamică generată de mașini. Acum, vedem schimbări care arată perioada de tranziție. Mai exact, motorul V6 pe combustie va fi mai puțin puternic, generând 536CP, în timp ce cel electric devine mai puternic, generând 470CP. Per total, similar cu ce avem în prezent, însă doar când bateria este suficient de încărcată. Partea bună este însă că frânarea va genera de două ori mai multă energie ca în prezent. De asemenea, forța aerodinamică va fi redusă cu 30%, iar rezistența la înaintare cu 55%. Pneurile vor fi de asemenea ceva mai înguste.

Care ar urma să fie consecințele acestor schimbări?

Astea sunt datele tehnice care poate nu înseamnă foarte mult pentru majoritatea fanilor. Rezultatul ar urma să fie o creștere la capitolul spectaculozitate. Asta promite și CEO-ul F1, Stefano Domenicali, cel care spune că noua generație de mașini îi va aduce pe fani mai aproape, iar cursele vor fi mai interesante. O altă consecință a acestor schimbări este revenirea Honda în sport și atragerea altor două nume importante din industria auto, Ford și Audi. De asemenea, se zvonește că pe viitor am putea vedea și Cadillac în Formula 1.

Recomandări

SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE
UNDE MERGI LA BRUNCH
REVOLUȚIA AJUNGE ÎN CAPITALĂ

Campionul mondial, Max Verstappen, a avut un discurs destul de echilibrat, spunând că rămâne de văzut dacă aceste schimbări vor avea impactul dorit de FIA. În schimb, șeful de la McLaren spune că există riscul să vedem mașini foarte lente în viraje și foarte rapide pe linie dreaptă. Lewis Hamilton a aplaudat decizia de a scădea greutatea monoposturilor, spunând că mai este necesară o reducere suplimentară a greutății.

Citește și