• Agenția Spațială Europeană (ESA) a primit finanțare pentru a trimite o navă spațială, numită Ramses, care se va întâlni cu Apophis.
  • Oamenii de știință vor studia compoziția, masa, densitatea și structura internă a asteroidului Apophis.
  • Scopul este de a ajuta la apărarea Pământului de orice obiecte similare aflate pe cale de coliziune în viitor.

Un asteroid masiv va trece pe lângă Pământ în 2029, în cadrul unui „fenomen natural extrem de rar” – și o navă spațială va fi trimisă pentru a-l urmări, scrie SkyNews.

Se speră că rezultatele misiunii Agenției Spațiale Europene (ESA) vor ajuta la apărarea planetei noastre de orice obiecte similare aflate pe cale de coliziune în viitor. Asteroidul 99942 Apophis va efectua un „survol excepțional de apropiat” al Pământului pe 13 aprilie 2029, trecând la mai puțin de 19.900 de mile (32.000 km) de suprafața acestuia.

Aproximativ 2 miliarde de oameni din cea mai mare parte a Europei și Africii și din unele părți ale Asiei îl vor putea vedea cu ochiul liber dacă cerul este senin.

INTRĂM ÎN SCHENGEN?!
HAMAS NEAGĂ
SUA ATACĂ REBELII HOUTHI
DUȘ...MANUL DIN BAIE
CE MIROASE AȘA?
LIAM PAYNE A MURIT

ESA a primit finanțare pentru lucrările pregătitoare privind misiunea rapidă Apophis pentru siguranța spațială (Ramses). Nava spațială Ramses se va întâlni cu Apophis înainte ca acesta să treacă pe lângă Pământ și va însoți asteroidul în timpul survolului pentru a studia modul în care acesta este modificat de gravitația planetei noastre.

Apophis va trece pe lângă Pământ, iar astronomii au exclus orice șansă ca asteroidul să intre în coliziune cu planeta noastră pentru cel puțin următorii 100 de ani. Astronomii cred că un obiect atât de mare – aproximativ 375 m diametru, aproape cât Empire State Building – se apropie atât de mult de Pământ doar o dată la 5.000-10.000 de ani.

Patrick Michel, director de cercetare la Centrul Național Francez pentru Cercetare Științifică (CNRS), a declarat: „Mai avem încă atât de multe de învățat despre asteroizi, dar, până acum, a trebuit să călătorim adânc în Sistemul Solar pentru a-i studia și să efectuăm noi înșine experimente pentru a interacționa cu suprafața lor. Pentru prima dată, natura aduce unul la noi și efectuează ea însăși experimentul. Tot ce trebuie să facem este să privim cum Apophis este întins și stors de forțe mareice puternice care pot declanșa alunecări de teren și alte perturbări și pot dezvălui noi materiale de sub suprafață.”

Ramses trebuie să fie lansată în aprilie 2028 pentru a se întâlni cu Apophis în februarie 2029, cu două luni înainte ca aceasta să treacă pe lângă Pământ.

ESA a primit permisiunea consiliului programului Space Safety de a începe lucrările pregătitoare, iar o decizie finală cu privire la angajarea în misiune va fi luată în noiembrie 2025.

Richard Moissl, șeful Biroului de apărare planetară al ESA, a declarat că acest tip de misiune „este o piatră de temelie a răspunsului omenirii la un asteroid periculos”.

Oamenii de știință vor studia compoziția, masa, densitatea și structura internă a asteroidului și vor analiza modul în care Apophis se schimbă în timpul survolului.

Toate acestea sunt proprietăți foarte importante pentru evaluarea celei mai bune modalități de a îndepărta un asteroid periculos de pe un curs de coliziune cu Pământul”, a declarat ESA.