• Expediția este organizată de compania americană care deține exclusiv drepturile de salvare a Titanicului și care, până în prezent, a adus la suprafață aproximativ 5.500 de obiecte de pe epavă. 
  • Scopul acestei vizite este de a realiza un model 3D al tuturor resturilor și de a analiza starea unor obiecte bine cunoscute din câmpul de resturi.
  • Această expediție va fi prima misiune comercială pe Titanic de la tragedia OceanGate de anul trecut.

O echipă de experți în imagistică, oameni de știință și istorici vor porni vineri spre Titanic pentru a aduna cele mai detaliate înregistrări fotografice realizate vreodată asupra epavei, scrie BBC.

BBC a avut acces exclusiv la membrii expediției aici, în orașul american Providence, Rhode Island, în timp ce aceștia se pregătesc să părăsească portul. Aceștia vor folosi tehnologie de ultimă oră pentru a scana fiecare colțișor al celebrului pachebot pentru a obține noi informații despre scufundarea sa.

Aceasta va fi prima misiune comercială pe Titanic de la tragedia OceanGate de anul trecut. Cinci oameni au murit în timp ce încercau să viziteze nava pierdută într-un nou submersibil.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

În zilele următoare, pe mare va avea loc o ceremonie de comemorare comună pentru ei și pentru cei 1.500 de pasageri și membri ai echipajului care s-au scufundat cu Titanic în 1912.

Noua expediție este organizată de compania americană care deține exclusiv drepturile de salvare și care, până în prezent, a adus la suprafață aproximativ 5.500 de obiecte de pe epavă. Dar această ultimă vizită este pur și simplu o misiune de recunoaștere, spune RMS Titanic Inc, cu sediul în Atlanta, Georgia.

Două vehicule robotizate se vor scufunda pe fundul oceanului pentru a capta milioane de fotografii de înaltă rezoluție și pentru a realiza un model 3D al tuturor resturilor. „Vrem să vedem epava cu o claritate și o precizie care nu au mai fost atinse până acum”, a explicat David Gallo, co-șeful expediției.

Nava logistică Dino Chouest va fi baza operațiunilor din Atlanticul de Nord. Dacă vremea permite, ar trebui să petreacă 20 de zile deasupra epavei, care se află la o adâncime de 3.800 m (12.500 ft).

Unul dintre cei cinci decedați pe submarinul OceanGate a fost francezul Paul-Henri Nargeolet. Acesta a fost director de cercetare la RMS Titanic Inc și urma să conducă această expediție. O placă va fi așezată pe fundul mării în onoarea sa.

Deși locul epavei a făcut obiectul unor studii repetate de la descoperirea sa în 1985, încă nu există ceea ce ar putea fi descris ca o hartă definitivă. În timp ce secțiunile de prova și pupa ale navei distruse sunt destul de bine cunoscute, există zone extinse ale câmpului de resturi din jur care au fost inspectate doar superficial.

Două vehicule telecomandate (ROV) de șase tone intenționează să remedieze această situație. Unul va fi echipat cu o serie de camere optice de foarte înaltă definiție și cu un sistem special de iluminare; celălalt va transporta un pachet de senzori care include un scanner lidar (laser). Împreună, acestea vor merge înainte și înapoi pe o secțiune de 1,3 km pe 0,97 km a fundului mării.

Echipa dorește să analizeze starea unor obiecte bine cunoscute din câmpul de resturi, cum ar fi boilerul mare care s-a revărsat atunci când opulentul vapor s-a rupt în două.

Există, de asemenea, dorința de a localiza obiecte despre care se crede că au fost observate în timpul vizitelor anterioare. Printre acestea se numără un candelabru electric, care la vremea sa ar fi fost o curiozitate fascinantă, precum și posibilitatea existenței unui al doilea pian Steinway Grand.

Aceasta va fi cea de-a noua vizită a RMS Titanic Inc la locul epavei. Firma a stârnit controverse în ultimii ani prin dorința sa declarată de a încerca să aducă la suprafață o parte din echipamentul radio Marconi care a transmis apelurile de ajutor în noaptea scufundării. Acest lucru nu se va întâmpla în cadrul acestei expediții, dar dacă și când se va întâmpla, ar însemna extragerea unui obiect din interiorul navei în dezintegrare.

Citește și