• NASA se pregătește să readucă astronauții pe Lună și să transforme roca spațială într-un avanpost orbital.
  • „FLOAT va funcționa în mod autonom în mediul lunar prăfuit și inospitalier, cu o pregătire minimă a locului”.
  • PL propune „Levitația flexibilă pe șine”, sau FLOAT, ca răspuns pentru „transportul încărcăturilor utile de formă variabilă”.

În timp ce Administrația Națională pentru Aeronautică și Spațiu (NASA) se pregătește să readucă astronauții pe Lună și să transforme această rocă spațială într-un avanpost orbital, se pare că sunt în curs de elaborare planuri pentru construirea unui tren pe suprafața acesteia, scrie New York Post.

„Vrem să construim primul sistem feroviar lunar, care va asigura un transport fiabil, autonom și eficient al încărcăturii utile pe Lună”, a declarat expertul în robotică Ethan Schaler de la Jet Propulsion Laboratory al NASA din Pasadena, California.

Atât aterizările lunare – o serie de misiuni Artemis care vor readuce personal pe Lună în 2028 -, cât și trenul de înaltă tehnologie propus sunt esențiale pentru proiectul Gateway al NASA, o stație spațială pe orbită lunară care va servi drept centru pentru vaste explorări planetare, în special pentru Marte.

Recomandări

CINE L-AR ÎNLOCUI PE BIDEN
FRANȚA VOTEAZĂ EXTREMELE
BIDEN A PIERDUT PRIMA DEZBATERE
CE FACI ÎN WEEKEND LA BUCUREȘTI
CIOLACU VREA CONSULTĂRI PE ALEGERI
TAYLOR SWIFT ÎNTRECE JOCURILE OLIMPICE

„Un sistem de transport robotizat durabil și cu o durată de viață lungă va fi esențial pentru operațiunile zilnice ale unei baze lunare sustenabile în anii 2030”, a explicat Schaler. Din păcate pentru astronauții dornici să se urce în Lunar Express, acest tren va fi doar pentru mașini.

JPL propune „Levitația flexibilă pe șine”, sau FLOAT, ca răspuns pentru „transportul încărcăturilor utile de formă variabilă” – cu o greutate de până la 110 tone în principal din zonele de aterizare către avanposturi mai permanente.

Sistemul va face acest lucru folosind roboți nealimentați, polarizați magnetic, care vor levita deasupra unei piste cu trei straturi realizate din filme flexibile.

„Roboții FLOAT nu au părți mobile și levitează deasupra pistei pentru a minimiza abraziunea / uzura prafului lunar, spre deosebire de roboții lunare cu roți, picioare sau șine”, a declarat Schaler.

Un strat de grafit îi menține pe linia de plutire, un „strat de circuite flexibile generează un impuls electromagnetic pentru a propulsa roboții în mod controlabil de-a lungul șinelor”, iar un al treilea panou solar opțional poate genera energie termică pentru baza lunară, a explicat profesionistul.

„FLOAT va funcționa în mod autonom în mediul lunar prăfuit și inospitalier, cu o pregătire minimă a locului”.

Spre deosebire de drumurile sau căile ferate obișnuite, șenilele FLOAT au capacitatea de a se derula singure pentru a evita orice alt proiect de construcție majoră care are loc pe suprafață, potrivit lui Schaler.

„Rețeaua sa de șine poate fi rulată / reconfigurată în timp pentru a corespunde cerințelor în evoluție ale misiunilor bazei lunare.”

Citește și