• NASA și Boeing investighează defecțiunile propulsoarelor, iar inginerii au realizat recent teste pentru a înțelege cauzele problemelor.
  • Opțiunile de rezervă, cum ar fi capsula Dragon de la SpaceX, sunt în curs de revizuire.
  • Acesta a fost primul zbor de testare cu echipaj la bord pentru Boeing, iar anterior, capsula a avut probleme în 2019 și 2022.

Cu o întârziere de peste o lună la întoarcere, doi astronauți NASA vor rămâne la Stația Spațială Internațională până când inginerii vor termina de lucrat la problemele care afectează capsula lor Boeing, au declarat joi oficialii conform AP News.

Piloții de încercare Butch Wilmore și Suni Williams ar fi trebuit să viziteze laboratorul orbital pentru aproximativ o săptămână și să se întoarcă la jumătatea lunii iunie, dar defecțiunile propulsoarelor și scurgerile de heliu de pe noua capsulă Starliner de la Boeing au determinat NASA și Boeing să îi țină mai mult.

Managerul programului de echipaj comercial al NASA, Steve Stich, a declarat că managerii misiunii nu sunt pregătiți să anunțe o dată de întoarcere. Scopul este de a-i aduce pe Wilmore și Williams înapoi la bordul Starliner, a adăugat el.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

„Vom veni acasă când vom fi pregătiți”, a spus Stich.

Stich a recunoscut că opțiunile de rezervă sunt în curs de revizuire. Capsula Dragon a SpaceX este un alt mijloc de transport al astronauților NASA la și de la stația spațială.

„NASA are întotdeauna opțiuni de rezervă”, a spus el.

Săptămâna trecută, inginerii au finalizat testarea unui propulsor de rezervă în deșertul New Mexico și îl vor dezmembra pentru a încerca să înțeleagă ce a mers prost înainte de andocarea navei Starliner. Cinci propulsoare au cedat în timp ce capsula se apropia de stația spațială pe 6 iunie, la o zi după decolare. Patru au fost reactivate de atunci.

Se pare că sigiliile degradate sunt de vină pentru scurgerile de heliu și problemele cu propulsoarele – probleme complet separate – dar este nevoie de mai multe analize. Echipa va testa propulsoarele capsulei în acest weekend, în timp ce este ancorată la stația spațială, pentru a aduna mai multe date, a declarat Mark Nappi de la Boeing.

Fiecare dintre cele 28 de propulsoare de manevră poate încăpea într-o mână și cântărește 1 kilogram. Capsula este, de asemenea, echipată cu motoare mai mari pentru coborârea de pe orbită la sfârșitul zborului. Toate acestea fac parte dintr-un segment care este aruncat înainte de aterizare, ceea ce nu înseamnă nimic de studiat pentru zborurile viitoare.

După retragerea navetelor spațiale, NASA a angajat companii private pentru cursele astronauților către stația spațială, plătind miliarde de dolari companiilor Boeing și SpaceX.

Acesta a fost primul zbor de testare al Boeing cu un echipaj la bord. Demonstrația inițială din 2019, care zbura gol, nu a ajuns niciodată la stația spațială din cauza unui software defectuos, iar Boeing a repetat testul în 2022. Mai târziu au apărut și alte probleme.

SpaceX transportă astronauți din 2020. Rachetele Falcon 9 ale SpaceX au fost blocate la sol în ultimele două săptămâni din cauza unei defecțiuni a etajului superior într-o misiune de livrare a unui satelit. Cu cât se prelungește perioada de așteptare, cu atât este mai probabil ca viitoarele zboruri ale echipajelor să fie amânate.

Citește și