- Deși roboții nu sunt destinați să fie folosiți ca înlocuitori ai cadrelor medicale, cercetătorii spun că ar putea fi o completare utilă a metodelor de evaluare a sănătății mintale.
- Alți cercetători au descoperit că este mai probabil ca copiii să divulge informații private – cum ar fi faptul că sunt hărțuiți, de exemplu – unui robot decât unui adult.
- Copiii au interacționat cu robotul vorbind cu acesta sau atingând senzorii de pe mâinile și picioarele robotului.
Roboții ar putea ajuta la detectarea problemelor de bunăstare mentală la copii, potrivit unui studiu. Cercetătorii de la Universitatea Cambridge au folosit un robot umanoid de mărimea unui copil pentru a completa o serie de chestionare de evaluare a bunăstării psihice la 28 de copii cu vârste cuprinse între opt și 13 ani.
Advertisment
Cercetarea a constatat că tinerii au fost dispuși să se confeseze robotului, împărtășind uneori informații pe care nu le împărtășiseră încă prin intermediul chestionarelor online sau în timpul chestionarelor în persoană. Deși roboții nu sunt destinați să fie folosiți ca substitut al sprijinului pentru sănătate mintală, cercetătorii spun că aceștia ar putea fi o completare utilă a metodelor de evaluare a sănătății mintale.
Studentul doctorand Nida Itrat Abbasi, primul autor al studiului, a declarat: „Deoarece robotul pe care îl folosim este de mărimea unui copil și nu este deloc amenințător, copiii ar putea vedea robotul ca pe un confident – ei simt că nu vor avea probleme dacă îi împărtășesc secrete”. Alți cercetători au descoperit că este mai probabil ca copiii să divulge informații private – cum ar fi faptul că sunt hărțuiți, de exemplu – unui robot decât unui adult.
Recomandări
Fiecare copil a avut parte de o sesiune de 45 de minute de discuții individuale cu un robot Nao, un robot umanoid cu o înălțime de aproximativ 60 cm.
Copiii au interacționat cu robotul vorbind cu acesta sau atingând senzorii de pe mâinile și picioarele robotului. Senzori suplimentari le-au urmărit bătăile inimii, mișcările capului și ale ochilor în timpul sesiunii.
Copiii sunt „mai fascinați” de roboți
Profesorul Hatice Gunes, care conduce Laboratorul de Inteligență Afectivă și Robotică din cadrul Departamentului de Informatică și Tehnologie din Cambridge, a studiat modul în care roboții de asistență socială pot fi folosiți ca antrenori de bunăstare mentală pentru adulți.
În ultimii ani, ea a studiat, de asemenea, modul în care aceștia pot fi de folos copiilor. Ea a spus că copiii sunt „destul de tactili” și „atrași de tehnologie”.
„Dacă folosesc un instrument bazat pe un ecran, ei sunt retrași din lumea fizică. Dar roboții sunt perfecți pentru că sunt în lumea fizică – sunt mai interactivi, astfel încât copiii sunt mai implicați”, a adăugat ea.
Partenerii noștri