• Specialistul în imprimare 3D Relativity Space a amânat sâmbătă ultima încercare de lansare a rachetei sale de debut.
  • Racheta Terran 1 a companiei și-a aprins pentru scurt timp motoarele înainte de a se opri.
  • Relativity încearcă să lanseze racheta de la Cape Canaveral, Florida.

Lansarea pentru prima dată a unei rachete imprimate 3D, care fusese programată sâmbătă de la Cape Canaveral, în Florida, a fost din nou amânată din cauza unor probleme tehnice, scrie presa străină.

Acest zbor inaugural este extrem de aşteptat deoarece, dacă se va dovedi un succes, ar putea contribui la revoluţionarea industriei lansărilor în spaţiu.

Racheta, denumită Terran 1, este dezvoltată de compania Relativity Space.

Recomandări

TRUMP RESPINGE SONDAJELE
DIASPORA FACE DIFERENȚA
VIITORUL MOLDOVEI SE DECIDE
NOVO, CONTRA OBEZITĂȚII
SĂNĂTATE CU ORICE CHIP
UNDE MĂNÂNCI AZI?

Fereastra de lansare a început sâmbătă la ora locală 13:00 şi s-a extins până la ora 16:00 însă, după mai multe încercări eşuate, decolarea rachetei a fost amânată.

Motoarele rachetei au fost aprinse când o problemă de automatizare” a determinat compania să întrerupă procesul de lansare. O nouă încercare a avut loc la scurt timp, însă decolarea a fost din nou întreruptă din cauza unor probleme legate de presiune la cea de-a doua etapă a rachetei, a scris compania pe Twitter.

Construită în 60 de zile

Racheta Terran 1 are o înălţime de 33,5 metri, cu un diametru de puţin peste 2 metri. Prima etapă a rachetei are nouă motoare, de asemenea imprimate 3D, iar a doua etapă este dotată cu un motor.

Echipa a dat totul astăzi şi vom face acelaşi lucru la următoarea încercare. Vom oferi mai multe informaţii cu privire la nouă dată de lansare” , a precizat compania, care a dat asigurări că după o analiză iniţială a datelor, racheta este în stare bună” .

O primă tentativă de încercare de lansare a fost anulată miercuri, în ultima clipă, din cauza unei probleme tehnice.

Scopul acestui prim zbor de test este de a demonstra că racheta poate să reziste presiunii unei decolări, dar şi de a aduna cât mai multe informaţii pentru continuarea dezvoltării acestor rachete, mai puţin scumpe şi mai uşor de realizat, potrivit companiei.

În total, 85% din masa rachetei a fost imprimată 3D, iar compania vizează să ajungă în viitor la 95%.