• Datele colectate în timpul perioadei de punere în funcțiune a telescopului, înainte de începerea oficială a operațiunilor sale științifice la 12 iulie, au fost publicate pe site-ul web al Space Telescope Science Institute.
  • Webb este un telescop în infraroșu, deci captează lumina care este invizibilă pentru ochiul uman.
  • Una dintre imaginile pe care Webb le-a realizat cu Jupiter arată benzile atmosferice revelatoare ale planetei gigantice, precum și Marea Pată Roșie.

Primele imagini uimitoare ale Telescopului Spațial James Webb din universul îndepărtat au fost urmate de ceva mai aproape de casă.

Datele colectate în timpul perioadei de punere în funcțiune a telescopului, înainte de începerea oficială a operațiunilor sale științifice la 12 iulie, au fost publicate pe site-ul web al Space Telescope Science Institute. Datele disponibile publicului sunt acum gata pentru a fi studiate de oamenii de știință din întreaga lume.

Aceste date includ noi imagini ale lui Jupiter, care au fost realizate în timp ce instrumentele observatorului spațial erau încă în curs de testare, potrivit CNN.

CÂT DE MULT DĂUNEAZĂ PLASTICUL?
COREEA DE NORD LANSEAZĂ RACHETE HIPERSONICE
CE ECHIPE MERG ÎN OPTIMI LA EURO?
CE SE ÎNTÂMPLĂ ÎN CAZUL LUI GERSHKOVICH
MACRON A DIVIZAT ȚARA
ANCHETA LUI PERRY AJUNGE LA FINAL

„Combinate cu imaginile deep field publicate zilele trecute, aceste imagini ale lui Jupiter demonstrează întreaga cuprindere a ceea ce poate observa Webb, de la cele mai slabe și îndepărtate galaxii observabile până la planetele din propria noastră curte cosmică, pe care le puteți vedea cu ochiul liber din curtea voastră reală”, a declarat Bryan Holler, om de știință la Space Telescope Science Institute din Baltimore.

Webb este un telescop în infraroșu, deci captează lumina care este invizibilă pentru ochiul uman. Una dintre imaginile pe care Webb le-a realizat cu Jupiter arată benzile atmosferice revelatoare ale planetei gigantice, precum și Marea Pată Roșie.

Această trăsătură celebră este o furtună masivă, de aproximativ două ori mai mare decât Pământul, care se agită de peste un secol. Aceasta pare albă în imagine datorită procesării imaginii în infraroșu.

Europa, unul dintre sateliții lui Jupiter, este vizibil în stânga planetei. Umbra lunii face, de asemenea, o apariție în stânga Marii Pete Roșii.

„Nu mi-a venit să cred că am văzut totul atât de clar și cât de strălucitoare au fost”, a declarat Stefanie Milam, adjunctul cercetătorului proiectului Webb pentru științe planetare, cu sediul la Centrul Goddard Space Flight Center al NASA din Greenbelt, Maryland, într-un comunicat.

„Este foarte interesant să ne gândim la capacitatea și oportunitatea pe care o avem pentru a observa acest tip de obiecte din sistemul nostru solar”.

Alte perspective ale telescopului asupra lui Jupiter au dezvăluit unele dintre inelele slabe ale planetei. Imaginile demonstrează că Webb este capabil să observe detalii și obiecte slabe în apropierea unor planete strălucitoare precum Jupiter și Saturn.

Acest lucru este deosebit de interesant, deoarece înseamnă că Webb ar putea, de asemenea, să poată observa pene de material care se eliberează în spațiu din lumile oceanice din sistemul nostru solar, cum ar fi Europa sau luna Enceladus a lui Saturn.

„Vom privi propriul nostru sistem solar cu noi ochi în infraroșu, căutând urme chimice ale istoriei noastre și urmărind mistere precum Marea Pată Roșie de pe Jupiter, compoziția oceanului de sub gheața de pe Europa și atmosfera giganticului satelit Titan de pe Saturn”, a declarat John Mather, cercetător principal al proiectului Webb la NASA Goddard, într-un comunicat.