- Unul din trei ruși consumă vin cel puțin o dată pe lună.
- Acest lucru este dovedit de un sondaj al Băncii Agricole Ruse și al grupului de experți NAFI în rândul a 1.600 de respondenți din Rusia, ale cărui rezultate sunt disponibile pentru RIA Novosti.
- Potrivit studiului, populația rusă preferă vinul roșu sec.
Unul din trei ruși consumă vin cel puțin o dată pe lună. Acest lucru este dovedit de un sondaj al Băncii Agricole Ruse și al grupului de experți NAFI în rândul a 1.600 de respondenți din Rusia, ale cărui rezultate sunt disponibile pentru RIA Novosti.
„Vinul devine o băutură alcoolică din ce în ce mai populară în Rusia, unul din trei ruși îl consumă cel puțin o dată pe lună. În același timp, vinul roșu sec este lider în frecvența consumului, 7% dintre respondenți îl beau cel puțin o dată pe săptămână”, au spus experții.
Potrivit studiului, rușii cumpără vin în principal în intervalul de prețuri de la 300 la 700 de ruble (5-11 dolari). În special, 11% dintre respondenți caută vin cu un preț de cel mult 300 de ruble, iar 14% dintre respondenți sunt interesați de vin în intervalul de preț de la 700 la 1.000 de ruble (11-17 dolari), informează Money.bg.
Preferința pentru vinul care costă între 1000 și 1500 de ruble (17-25 de dolari) o sticlă o au 10% dintre rușii chestionați, iar 5% beau vin cu un preț în intervalul de 1500 până la 3500 de ruble (25-60 de dolari). Aproximativ 0,8% dintre respondenți își permit să cumpere vin cu prețuri de peste 3500 de ruble. Studiul afirmă că respondenții ar putea indica mai multe răspunsuri.
Preferințele consumatorilor de vin depind de vârsta și sexul băutorilor
Rezultatele studiului arată că preferințele consumatorilor de vin depind de vârsta și sexul băutorilor. De exemplu, aspectul ambalajului/sticlei și faptul că este fabricat în străinătate atrag cea mai mare atenție consumatorilor de 18-24 de ani (32% dintre respondenți).
Preferințele consumatorilor ruși în vârstă de 45-55 de ani, în alegerea vinului este în principal axate pe caracteristicile gustative importante ale băuturii (67% dintre respondenți). Iar pentru iubitorii de vin peste 55 de ani, este important ca băutura să fie fabricată în Rusia (28% dintre respondenți).
Bărbații și femeile din Rusia au, de asemenea, diferențe în alegerea vinului. Femeile sunt mai predispuse să acorde atenție mărcii și originii produsului (35% dintre femei și 22% dintre bărbați). În același timp, publicul masculin al iubitorilor de vin face mai des o alegere în funcție de gustul băuturii (62% dintre bărbați și 52% dintre femei).