A.I.-ul dincolo de moarte devine afacere. Sun Kai, o femeie din China, vorbește săptămânal cu mama ei, decedată acum 5 ani

O femeie din China, pe nume Sun Kai, vorbește odată pe săptămână cu mama ei. Cu toate că aceasta a decedat pe neașteptate în 2019. Este un trend tot mai prezent în China unde zeci de companii creează clone digitale ale rudelor decedate ale clienților. Iar dacă prețul era de mii de dolari în urmă cu doar un an, acum a scăzut până la 140 de dolari.

Sun Kai și-a pierdut mama în 2019 și a început o misiune personală de a menține conexiunea cu ea vie. Așa că a apelat la echipa de la Silicon Intelligence, un start-up cu A.I. pe care l-a co-fondat. Le-a pus la dispoziție poze și clipuri video din conversațiile pe care le aveau pe WeChat, iar compania a generat un avatar digital. Sun își aduce aminte și acum aminte prima conversație. Chiar dacă avatarul nu era foarte natural și repeta la nesfârșit aceleași întrebări cum ar fi: ai mâncat?, Sun admite că a emoționată. Așa că încă mai conversează cu avatarul o dată pe săptămână. Iar zeci de companii oferă tot felul de servicii similare.

Compania Super Brain din Shanghai creează tablete cu rame foto interactive care afișează avataruri ale persoanelor decedate, cu care rudele pot interacționa. Super Brain oferă, de asemenea, apeluri video deepfake în care un angajat se preface a fi ruda decedată, pentru a consola rude în vârstă care nu știu că persoana a murit. Iar aceste servicii ajungeam la 2-3 mii de dolari în urmă cu un an, iar acum au un preț accesibil pentru oricine. Însă cât este confort și cât este problematică interacțiunea cu aceste avataruri? Unele persoane spun că aceste interacțiuni cu replici le oferă confort, însă foarte mulți nu sunt confortabili cu ideea. Concluzia este dată de Sima Huapeng, CEO-ul Silicon Intelligence: Și dacă doar 1% din populație acceptă ideea clonării digitale a persoanelor decedate, tot este o piață uriașă.

Citește și

Exit mobile version