• Amazon a investit în modele de învățare automată care analizează mii de puncte de date pentru a o ajuta să detecteze comportamentul fraudulos.
  • Grupul de consumatori britanic Which? spune că acțiunea este încă departe de a fi suficientă”.
  • În 2022, Amazon a raportat mai mult de 23.000 de grupuri de social media, cu peste 46 de milioane de membri și adepți, care au facilitat recenzii false.

Amazon spune că folosește cele mai noi tehnologii de inteligență artificială (AI) pentru a lua măsuri împotriva recenziilor false și pentru a identifica comentariile care nu sunt autentice, scrie BBC. Gigantul tehnologic s-a luptat cu brokeriia de recenzii false, care reprezintă o problemă uriașă pentru site-ul său de cumpărături.

Amazon a investit în modele de învățare automată care analizează mii de puncte de date pentru a o ajuta să detecteze comportamentul fraudulos. Grupul de consumatori britanic Which? spune că acțiunea este încă departe de a fi suficientă”.

Brokerii de recenzii false folosesc platforme terțe, inclusiv rețele sociale și servicii de mesagerie criptate, pentru a cumpăra, vinde și găzdui recenzii false. Comentariile false pot determina clienții să ia decizii de cumpărare, de exemplu, ce laptop sau ce jucărie pentru copii să cumpere, pe baza a ceea ce ei cred că este un feedback autentic din partea altor cumpărători, când, în realitate, cineva a fost plătit pentru a scrie un comentariu bun pentru a crește ratingul unui vânzător sau pentru a submina o firmă rivală.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Peste 20.000 de grupuri cu recenzii false, identificate de Amazon în 2022

În 2022, Amazon a raportat mai mult de 23.000 de grupuri de social media, cu peste 46 de milioane de membri și adepți, care au facilitat recenzii false. Amazon folosește AI în lupta împotriva recenziilor false de mai mulți ani, dar compania spune că investițiile continue în instrumente mai sofisticate” ar trebui să îmbunătățească protecția clienților și a vânzătorilor de pe platforma sa.

Compania a declarat că AI-ul său de detectare a fraudelor a fost capabil să analizeze o serie de factori pentru a calcula probabilitatea ca o recenzie să fie falsă. Aceasta poate include relația autorului cu alte conturi online, activitatea sa de conectare, istoricul recenziilor și orice comportament neobișnuit.

Folosim învățarea automată pentru a căuta conturi suspecte, pentru a urmări relațiile dintre un cont de cumpărături care lasă o recenzie și cineva care vinde acel produs”, a declarat pentru BBC Dharmesh Mehta, șeful echipei de încredere a clienților de la Amazon.

Printr-o combinație atât de verificare importantă, cât și de învățare automată și inteligență artificială cu adevărat avansată – care analizează diferite semnale sau comportamente – putem opri aceste recenzii false înainte ca un client să le întâlnească”, a spus el.

Citește și: